شهردار مبارکه :اجرای طرح کرامت در شهر با رویکرد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

شهردار مبارکه :اجرای طرح کرامت در شهر با رویکرد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

جلسه برنامه‌ریزی اجرای طرح کرامت با حضور شهردار مبارکه، جانشین فرماندهی سپاه شهرستان ،معاونین شهرداری و جمعی از مسئولین شهرستان  در راستای بررسی آسیب‌های اجتماعی تعدادی از محلات شهر مبارکه برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛ شهردار مبارکه در این جلسه گفت: با شروع جنگ تحمیلی شکل‌گیری و مأموریت‌های  نیروی مقاومت بسیج به دستور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) انجام شد .
وی ادامه داد: نیروی مقاومت بسیج در دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری و دفاع از خاک وطن ، ناموس و مقدسات رشادت‌های بسیاری از خود به نمایش گذاشتند .
شهردار مبارکه افزود: امروز جنگ تحمیلی تمام‌شده اما مأموریت‌های بسیج تمام نشده و این نهاد مقدس در مسائل و مشکلات دیگری که برای کشور پیش‌آمده و در همه عرصه‌ها با شجاعت و قدرت در کنار مردم ایستاده و با جان‌فشانی و ایثار در هرجایی که نیاز بوده، به وظیفه خود عمل کرده است .
وی بابیان اینکه تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها و مباحث مختلف راهگشا بوده است خاطرنشان کرد:یکی از مباحث مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، موضوع آسیب‌های اجتماعی است.
مهندس هاشمی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از آفت‌های است که می‌تواند سرمنشأ بروز مسائل و مشکلات دیگر باشد .
وی  تصریح کرد: شناسایی این آسیب‌ها و منشأ و اساس آن‌ها، بررسی و اقدام در راستای رفع این آسیب‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
هاشمی ادامه داد: حاشیه‌نشینی در شهر و شهرستان مبارکه وجود ندارد اما برخی محلات این شهرستان از آسیب‌های ازنظر محیط فیزیکی، فقر حاکم بالطبع آسیب‌های همراه این مقوله متضرر شده‌اند .
وی خاطرنشان کرد: رصد و بررسی وضعیت شهرستان مبارکه توسط نیروی مقاومت بسیج شروع و چند محله در شهر مبارکه مشخص گردید و اقدامات کارشناسی در این زمینه انجام و به تفکیک مشخص‌شده است .
شهردار مبارکه افزود: مسائل، مشکلات و موانعی در سر راه وجود دارد که منشأ آسیب‌های اجتماعی در این محلات شده است .
به گفته وی تاکنون تلاش‌ها زیادی در مورد شناسایی آسیب‌های اجتماعی در این محلات انجام‌شده ولی روی کاغذ باقی‌مانده و از حالت شعاری خارج نشده است .
وی تصریح کرد: باید این تلاش‌ها و مطالعات از حالت شعاری خارج شود و جنبه عملیاتی پیدا کند و با حرکتی جهادی برای رفع این مشکلات در محله‌های جامعه هدف اقدام شود .
هاشمی ابراز امیدواری کرد که با کمک و همراهی همه ادارات و ارگان‌ها  بتوانیم حرکتی را شروع کنیم که در آینده نزدیک و کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسائل و آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف برطرف شود .
وی اضافه کرد: انتظار نداریم که با اجرای این طرح آسیب‌های اجتماعی در این محله‌ها به صفر برسد اما اطمینان داریم که با هر اقدام مثبتی که در این زمینه انجام شود می‌توان این آسیب‌ها را به حداقل رساند و انجام این‌گونه کارهای جهادی در نقاط مختلف شهرستان آثار و برکات مثبت زیادی را به همراه خواهد داشت .
شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: با بررسی و ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی درمی‌یابیم که هرکدام از آن‌ها منشأ بروز مسائل و مشکلات بسیار زیادی برای خانواده‌ها و جامعه و کشور هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که حرکت جهادی بعدازاین جلسه و با سرعت در شهر با محوریت نیروی مقاومت بسیج شروع شود و به‌صورت میدانی بتوانیم وظایف هرکدام از دستگاه‌ها را برای خدمات‌رسانی در این زمینه تعیین کنیم


.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مبارکه نیز در این جلسه گفت:با اجرای طرح کرامت در این شهرستان می‌خواهیم خدمتی به شهروندان ارائه کنیم و گره‌ای از مشکلات آن‌ها بازکنیم .
سرهنگ محسن عزیز خانی ضمن تقدیر از همکاری‌های مجموعه شهرداری مبارکه در اجرای این طرح افزود: همه مسئولان لشکری و کشوری آماده خدمت به مردم ایران هستند .
وی ادامه داد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به معنی خدمت به مردم است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه رهرو راه شهدا باشیم و با اخلاص به وظیفه خود عمل کنیم و قدم مثبتی برداریم .
سرهنگ عزیز خانی ضمن معرفی مهندس هاشمی به‌عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج امام حسین (ع)شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: به برکت وجود این شجره طیبه در این مجموعه کارهای ارزشمندی انجام‌شده است .
وی ابراز امیدواری کرد که با یاری خداوند ویروس منحوس کرونا به‌زودی نه‌تنها از کشور ایران بلکه از سراسر جهان ریشه‌کن خواهد شد.


معاون اجتماعی سپاه ناحیه مبارکه نیز در این جلسه گفت:هشت محله برای اجرای طرح کرامت در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان مبارکه با توجه به آسیب‌های اجتماعی مشخص‌شده است .
سرهنگ اصغر ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط گروه‌های اندیشه‌ورز در این شهرستان برای رصد آسیب‌های اجتماعی افزود: برنامه‌ریزی اجتماعی در این محله‌ها با همفکری و همکاری فرماندهان پایگاه‌های بسیج و معتمدان محلات انجام‌شده است .
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح سال گذشته جلسه‌ای با حضور شهرداران و بخشداران شهرستان برگزار شد و شناسایی محله‌های مختلف به‌صورت مجزا آغاز و مصوباتی در این زمینه ارائه شد .

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف طرح کرامت ، عنوان کرد: در این طرح محلاتی که در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند انتخاب و معضلات مهمی چون اعتیاد در آن پاک‌سازی می‌شود.
معاونت اجتماعی سپاه ناحیه مبارکه در پایان بابیان اینکه طرح کرامت طرحی است که از همان ابتدا باقوت شروع شد و الحمدالله باقوت هم در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: قطعاً باروحیه جهادی و بسیجی و با هماهنگی و بسترسازی لازمه این طرح به نتایج بهتری خواهد رسید.

گفتنی است هدف از اجرای این طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر است که با رویکرد جهادی و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و آموزشی، توانمندسازی و مقابله با آسیب‌ها انجام می‌شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات