کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان اتوبوسرانی قزوین

کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان اتوبوسرانی قزوین

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ زرآبادی‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح استان قزوین، استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در سه بخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه‌های مسافربری به طور میانگین ۶۵ درصد کاهش یافته است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی قزوین تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود به شهروندان خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: متوسط جا به‌ جایی مسافر در این حوزه برای هر دستگاه اتوبوس روزانه حدود ۲۰۰ نفر است .

این مسوول شهری مدت زمان فعالیت اتوبوس‌های شهری را از ساعت ۶ تا ۲۱ اعلام و یادآور شد: شهرداری برای هر دستگاه اتوبوس در حالی ماهانه حدود ۱۳ میلیون تومان هزینه می‌کند که میزان درآمد کنونی آنها سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و بر همین اساس ماهانه به هر دستگاه اتوبوس بیش از ۹ میلیون تومان یارانه تخصیص داده می شود .

زرآبادی‌پور افزود: در حوزه تاکسیرانی و از ابتدای امسال با بروز ویروس کرونا، در برخی از خطوط تاکسیرانی شهر قزوین مانند دانشگاه بین المللی امام (ره) و یا دانشگاه آزاد باراجین تا ۹۰ درصد و در سایر خطوط نیز با کاهش ۳۰ درصدی مسافر روبرو هستیم .

سرپرست معاونت حمل ‌ ونقل و ترافیک شهرداری قزوین به کاهش استفاده شهروندان از پایانه‌های مسافربری اشاره و اظهارکرد: ۷۶۶ هزار و ۲۸۷ مسافر از اسفندماه سال ۹۷ تا ۳۰ تیر ۹۸ از طریق اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری پایانه‌های مسافربری شهرداری جا به جا شدند که این آمار در ۵ ماه مشابه سال جاری به ۴۲۵ هزار و ۹۹۸ مسافر رسیده، یعنی با کاهش ۴۵ درصدی مواجه شده است .

به گفته زرآبادی‌پور، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در عین حال بهره‌مند شدن شهروندان از خدمات ناوگان حمل ‌و نقل عمومی عملیات ضدعفونی ناوگان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است .

وی همچنین بر ضرورت پیاده‌روی و استفاده بیشتر از دوچرخه به عنوان سالم‌ترین شیوه جا به ‌جایی در ایام کرونا تاکید و تصریح کرد: این کار در عین حال موجب جلوگیری از افزایش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین نیز می‌شود.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات