کرونا، بهانه‌ای برای گسترش فرهنگ محیط زیستی توسط زوج‌های جوان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری،  با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم جشن عروسی در دوران کرونا و لزوم تغییر سبک شروع زندگی مشترک می توان به محیط زیستی شدن آن فکر کرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در هفته ازدواج گفت: شاخص‌های محیط زیستی در ازدواج، مقوله‌ای پنهان است که کمتر به آن پرداخته شده است. وی افزود: در شرایط زندگی با ویروس کرونا، لزوم تغییر سبک های آغاز زندگی مشترک امری ضروری است هر چند هنوز قابلیت پذیرش کمی از سوی اجتماع دارد و در نگاه اول گزینه‌ای اجباری به نظر برسد اما لزوم این اجبار به مرور حس می شود.

شهرام احمدی اذعان داشت: بهتر آن است که همزمان با این تغییر سبک، به محیط زیستی شدن آن هم فکر کرد قبل از آن که جبر طبیعت، آن را برای ما اجباری کند.


وی تصریح کرد: توجه به آموزش های محیط زیستی قبل از آغاز زندگی مشترک، با تغییر نگرش و رفتار افراد به رشد فرهنگ محیط زیستی خانواده ها و حل بسیاری از معضلات جهانی محیط‌زیست کمک خواهد کرد.


اختصاص بخشی از مهریه یا یکی از بخش‌های مراسم عروسی، به فعالیت‌های زیست‌محیطی مثل کاشت نهال، استفاده ار کارت‌های دعوت الکترونیکی به جای کاغذی، پرهیز از استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در مراسم‌‌ها، جلوگیری از اسراف و تولید حداقل زباله، جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و بوق‌زدن‌های مکرر در سطح خیابان و ایجاد ترافیک و ... حداقل‌هایی هستند که می‌توانند به بهتر شدن حال زمین کمک کنند.

همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ، ۱ تا ۷ مردادماه سال جاری، هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات