دانش و بینش واقع‌گرایانه مهم‌ترین ملاک ازدواج

دانش و بینش واقع‌گرایانه مهم‌ترین ملاک ازدواج

نسترن براهیمی در این برنامه که با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، به مجردها و جوانان در آستانه ازدواج توصیه کرد با دید فانتزی وارد مسئله ازدواج نشوند.

وی در این جشنواره رادیویی به بیان اهمیت خود شناسی در ازدواج پرداخت و گفت: اگرچه شناخت همسر و ویژگی‌های شخصیتی، خانوادگی وی اهمیت ویژه‌ای دارد اما مهم‌تر از آن خودشناسی است و در مقوله خودشناسی باید ارزش‌ها، عقاید و احساسات خود و شیوه‌های ابراز آن نیز شناخته شود.

وی در این برنامه سعی کرد تا به منظور آشنایی مجردها با فرایند صحیح ازدواج مطالبی را ارائه و نکاتی که باید قبل از ازدواج مد نظر قرار گیرد را آموزش دهد.

کارشناس کشوری حوزه خانواده با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و همچنین اهمیت مشاوره برای جوانان در کاهش تنش‌های اجتماعی گفت: داشتن بلوغ عاطفی، رفتاری و بلوغ شخصیتی در ازدواج بسیار تاثیرگذار است و باید حتما به آن توجه شود.

ابراهیمی، داشتن حس مسئولیت‌پذیری، تعهد، سخاوت و سازگاری، توافق اخلاقی و روانی، صداقت، صمیمیت، مهربانی و ثبات اخلاقی را از جمله خصوصیاتی برشمرد که اگر چه نمی‌توان همه‌ی آنها را در بهترین و بالاترین میزان در یک فرد دید ولی بودن آنها ضروری است.
به گفته وی در زندگی مشترک بسیاری از مسائل قابل بررسی و تامل هستند و شناخت ویژگی‌های شخصیتی همسران تاثیر فراوانی بر زندگی زوجین دارد.

لازم به ذکر است جشنواره رادیویی پیوند ماندگار طی همکاری فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و رادیو کاشان به مدت 4 روز با حضور کارشناسان حوزه خانواده از ساعت ۹:۱۵ الی ۱۰ صبح از طریق موج FMردیف ۹۷.۷ مگاهرتز روی آنتن رفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات