استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی جدی گرفته شود

استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی جدی گرفته شود

استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور معاونان شهردار برگزار شد، افزود: در حال حاضر نیازمند حساس کردن شهروندان نسبت به جدی بودن شیوع مجدد ویروس کرونا هستیم، بنابراین باید اطلاع رسانی بیشتر حتی به طریق سنتی و استفاده از بلندگوخودروهای آتش نشانی و غیره در دستور کار قرار داده شود.

وی تصریح کرد: معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری نیز باید نظارت ها را نسبت به استفاده کارگران پروژه های عمرانی، کارگران فضای سبز و پاکبانان از ماسک به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.
کلائی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: بر این اساس باید از اطراق شهروندان در بوستان های کوچک و فضاهای بسته ممانعت و انتظامات بوستان ها نیز نسبت به تذکر برای استفاده کردن مراجعان از ماسک و حفظ رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند و فضاهای بازی کودکان نیز باید همچنان بسته بماند.
شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به ممنوع بودن اطراق در بوستان های کوچک و بولوارهای اصلی مانند فرودگاه باید اطلاع رسانی به شهروندان با نصب بنر به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود.
وی در خصوص دوری کاری کارکنان شهرداری مشهد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز افزود: برای جلوگیری بیشتر ابتلای کارکنان شهرداری به ویروس کرونا دوری کاری روزانه حداکثر یک سوم از پرسنل ستادی نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ضد عفونی مکان ها و مناطق پر خطر که احتمال شیوع ویروس کرونا در آنها بیشتر است از سوی معاونت خدمات شهری از جمله سازمان آتش نشانی و سایر گروه های مردمی مانند گروه های دوام ثامن عملیاتی شود.
کلائی در خصوص تصمیم گیری برای کاهش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و خطوط قطار شهری گفت: به نظرم باید سرویس دهی در خطوط کم مسافر محدودتر و ناوگان خطوط محوری و پر تردد تقویت شود که در این خصوص به زودی تصمیم گیری خواهیم کرد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات