مشکل قطعی و افت فشار آب در "سقز" کردستان حل شد

مشکل قطعی و افت فشار آب در "سقز" کردستان حل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عباس ولایتی" افزود: چند روز قبل تعدادی از محلات مرتفع سقز از جمله تپه مالان، سنگبران، صالح آباد و جاقل به دلیل مصرف بیش از اندازه متعارف با مشکل کمبود آب مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به این موضوع، تصفیه‌خانه شماره یک این شهرستان پایش و مورد بررسی قرار گرفت و سریعا با بکارگیری چند پمپ جدید، افزایش ظرفیت پمپاژ تصفیه‌خانه و نصب و راه اندازی ژنراتور برق و آب مورد نیاز تأمین شد.

مدیر امور آبفای سقز با بیان اینکه مصرف بیش از حد آب در فصل گرما از سوی برخی شهروندان، تأمین و توزیع آب شرب سقز را با مشکل قطعی در محلات مرتفع روبرو کرده است، گفت: در حال حاضر یک و نیم برابر بیشتر از نیاز شهروندان در سقز آب تولید و تصفیه می‌کنیم.

ولایتی در خصوص قطعی و کمبود افت فشار آب در این مقطع در برخی نقاط افزود: چهار شبانه روز درصدد افزایش ظرفیت آب تصفیه شده و تجهیز کردن تجهیزات تصفیه‌خانه بودیم.

وی افزود: افزایش ظرفیت تصفیه آب به دستگاه‌های تصفیه و برق مصرفی فشار وارد کرده و باعث استهلاک و اختلال در فرآیند تصفیه آب می‌شود.

ولایتی با اشاره به افزایش پمپ‌های آب از پنج به هفت دستگاه در راستای رفع مشکل کمبود آب شرب بعضی از محلات سقز یادآور شد: همچنین یک ژنراتور برق را برای سهولت در پمپاژ آب به شبکه توزیع این تصفیه‌خانه نصب کردیم.

وی در ادامه به وجود ۲ سد با ظرفیت بالای آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود آب در سقز به لطف دو سد بالادست و پایین دست وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی عدم رعایت الوی مصرف برخی از شهروندان و مصرف بیش از حد آب شرب است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات