تلاش براي رفع ضعف ولتاژ برق در شهرستان رشت با صرف ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از دكتر محمد اسماعيل هنرمند مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان گيلان از ابتداي سال تا پايان تيرماه بيش از 14 ميليارد تومان براي رفع ضعف برق در شهرستان رشت اعتبار صرف شده است

دكتر محمد اسماعيل هنرمند مديرعامل شركت توزيع نيروي برق گيلان ضمن اشاره به فرسودگي بخشي از شبكه هاي برق استان گفت : طي دو دهه اخير در استان گيلان شاهد بارش هاي سنگين برف و ساير بلاياي طبيعي بوده ايم كه خسارات عمده اي به شبكه ها و تاسيسات توزيع برق گيلان وارد شد كه منابع مالي لازم براي جبران اين خسارت ها تامين نشده است .
وي اظهار داشت : با توجه به نوع اقليم و آب و هواي گيلان، در حال حاضر بيش از ?? درصد از شبكه هاي توزيع برق استان فرسوده است.
هنرمند گفت : به واسطه ساخت و سازهاي جديد هرساله شاهد رشد تعداد مشتركين برق در سراسر استان هستيم كه اين امر نيز نياز مصرف برق استان را بالاتر مي برد .
وي افزود : باتوجه به دلايل ذكر شده ممكن است در منطقه اي شاهد ضعف برق براي مشتركين باشيم كه تلاش حداكثري بر اين است كه با رفع مشكل، تمامي شهروندان بتوانند از برق مطمئن و پايدار بهره مند شوند .
مديرعامل شركت توزيع برق گيلان خاطر نشان كرد : از ابتداي سالجاري تا پايان تير ماه و براي رفع ضعف برق مشتركين در حوزه مديريت توزيع برق شهرستان رشت، بيش از 57.2 كيلومتر شبكه فشار ضعيف و بيش از 12.1 كيلومتر شبكه فشار متوسط احداث شده است.
وي گفت : در اين مدت بيش از 50 دستگاه ترانسفورماتور جديد براي مشتركين شهرستان رشت احداث شده و تعداد 51 ترانسفورماتور نيز تعمير و افزايش قدرت داده شده است .
هنرمند اظهار داشت : در اين مدت بيش از 240 پروژه براي رفع ضعف برق مشتركين تعريف و اجرايي شد و براي مجموع اقدامات ذكر شده در شهرستان رشت بيش از 14 ميليارد و 731 ميليون تومان اعتبار صرف شده است .
اين مسئول خاطر نشان كرد : مشتركين محترم مي توانند با رعايت اين نكات ضمن كمك به حفظ پايداري شبكه هاي توزيع برق ، هزينه برق مصرفي خود را به حداقل ممكن برسانند :
- همراهي در #پويش_مردمي_مديريت_كولرها و خاموش كردن كولرهاي منازل و محل كار به مدت 15 دقيقه بين ساعت 2 الي 3 بعد ازظهر.
- تنظيم درجه ترموستات كولر بين 24 تا 26 درجه سانتيگراد
- عدم استفاده از ماشين لباسشويي، جاروبرقي، اتو و ساير وسايل پرمصرف در ساعات اوج مصرف ( 12 الي 17 روز ) و (20 الي 24 در شب)

- استفاده بهينه و حداكثري از روشنايي طبيعي در روز و خاموش كردن لامپ هاي غير ضروري
- بسته بودن فضاي مجهز به سيستم سرمايشي جهت جلوگيري از هدر رفت سرماي توليد شده (بستن درب هاي ورودي و خروجي و همچنين تمامي پنجره ها در زمان استفاده از كولر)

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات