تجهیز ناوگان تاکسی شهری مبارکه به اپلیکیشن پرداخت کرایه موبایلی (QR)

تجهیز ناوگان تاکسی شهری مبارکه به اپلیکیشن پرداخت کرایه موبایلی (QR)

سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، مدت زمان زیادی است برای افزایش امنیت در پرداخت و عدم نیاز به حمل کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما پرداخت خرد در حمل‌ونقل درون شهری مبحثی کاملا تخصصی است. پرداخت خرد با مبالغ اندک، تعداد دفعات زیاد، سرعت در انجام پرداخت و پراکندگی نقشی اساسی نه تنها در حمل‌ونقل درون شهری. بلکه در اقتصاد کشوری ایفا می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که پرداخت خرد در حمل‌ونقل درون شهری باید در امنیت کامل انجام شود. چرا که وارد کردن رمز در این فرآیند برای دستیابی به سرعت، حذف خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛مهدی شرافت با اشاره به تجهیز ناوگان تاکسی شهری مبارکه به اپلیکیشن پرداخت کرایه موبایلی افزود: به دنبال بسیج همگانی کشور در مواجهه با شیوع ویروس کرونا و ریشه کن نمودن این ویروس شوم ، سازمان مدیریت حمل و نقل ضمن شستشو و ضد عفونی نمودن روزانه و مستمر ناوگان خود نسبت به آغاز تجهیز ناوگان تاکسی شهری به اپلیکیشن (پولک) اقدام نموده است .

وی در خصوص این طرح ادامه داد: در مرحله اول این طرح هم اکنون و در فاز نخست نسبت به تجهیز تعداد 100 دستگاه تاکسی تلفنی شهری مبارکه به طرح مخصوص بارکد اپلیکیشن پولک  اقدام شده است که شهروندان و مسافران می‌توانند با مراجعه به تارنمای WWW.POOLAK.IR و همچنین کافه بازار نسبت به نصب و فعال سازی برنامه پولک بر روی گوشی های هوشمند خود اقدام کرده و از طریق کیف پول الکترونیکی خود نسبت به پرداخت کرایه تاکسی بدون هیچگونه تماس فیزیکی اقدام کنند.

او گفت: استفاده از کارتخوان در تاکسی‌های خطی مقرون به صرفه نیست چرا که اولاً شرایط دریافت آن برای همه رانندگان تاکسی های درون شهری مقدور نبوده و در ثانی مسافران برای پیاده و سوار شدن فرصت چندانی ندارند و این موضوع سبب اختلال و حتی سبب ترافیک در خیابان‌ها می‌شود بنابراین پرداخت موبایلی مدنظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی امروز همچنین افزایش بهره‌وری و چابک سازی است .

شرافت  با تأکید بر اینکه نصب، راه اندازی و آموزش استفاده از بارکد خوان QR برای رانندگان تاکسی بسیار راحت و رایگان است، گفت: علی رغم اینکه پروژه سامانه هوشمند تاکسی در شهرهای مختلف  هزینه‌هایی را به رانندگان تحمیل کرده بود، اما بارکد خوان QR به صورت رایگان در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

مدیر واحد تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مبارکه ضمن درخواست از شهروندان و اهتمام جدی آنان نسبت به رعایت نکات بهداشتی گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، را به منظور آرامش خاطر شهروندان تا زمان کنترل این ویروس در دستور کار خود دارد.

وی ضمن درخواست از تمام شهروندان و رانندگان زحمت کش ناوگان مسافربری درون شهری درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به شیوع ویروس کرونا، فرهنگ سازی و استفاده از این سامانه از سوی رانندگان تاکسی و مسافران اهمیت زیادی داشته و شهروندان محترم نسبت به استفاده از این اپلیکیشن برای پرداخت کرایه اهتمام لازم را بکار برند.




لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات