بالا رفتن مصرف 19 استان و 5 كلانشهر در گرمترين روزهاي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،  هم اكنون  14 استان  خراسان رضوي، سمنان، يزد، فارس ،بوشهر، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، مركزي ،همدان، قزوين، كرمانشاه، زنجان، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و كلانشهرهاي مشهد، شيراز و اصفهان درمنطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفته اند.

مشتركان  در مناطق ياد شده مي توانند با كاهش تنها  10 درصدي مصرف برق خود، به وضعيت سبز مصرف بازگشته و  امكان بهره مندي همه مردم به ويژه هموطنان ساكن در مناطق جنوبي از برق را كه در حال حاضر با گرماي شديدي روبه رو هستند و نياز به مداومي به استفاده از وسايل خنك كننده دارند، فراهم كنند.
به اين منظور رعايت نكات ساده مديريت مصرفي مانند تنظيم كولرهاي گازي روي دماي 24 درجه و استفاده از دور كندكولرهاي آبي در ساعت هاي گرم روز كه به صورت فوري نيز قابل اجراست،  مي تواند در پيوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداري از برق پايدار  تاثيربسزايي داشته باشد.
همچنين نقشه برق امروز تا ساعت 12 ظهر نشانگر آن است كه استان هاي خراسان جنوبي ، هرمزگان، منطقه شمال كرمانلرستان و البرز كلانشهرهاي تهران و اهواز در منطقه  زرد مصرف قرار دارند.
برپايه اين گزارش  هموطنان ساكن در اين مناطق  نيز مي توانند تنها با كاهش 5 درصدي مصرف برق خود، در بازگشت به وضعيت سبز تاثيري فوري داشته باشند.
عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشينهاي لباسشويي و ظرفشويي ،اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به شمار مي رود.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات