عدم آشنایی با مهارت ابراز محبت ریشه مشکلات زندگی زوجین

عدم آشنایی با مهارت ابراز محبت ریشه مشکلات زندگی زوجین

حجت الاسلام حسین دهنوی در برنامه جشنواره پیوند ماندگار که در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق به مناسبت هفته ازدواج با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و رادیو کاشان برگزار شد، به ضرورت ازدواج پرداخت و گفت: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که دنبال زوج می‌گردد و به طور کلی ازدواج اقتضای طبیعت انسان است.

وی در این برنامه به بیان راهکارهای ایجاد عشق و مودت و رحمت بین همسران و راه‌های تثبیت عشق اشاره و از مهارت‌های همنشینی، کلامی، خوب گوش دادن و مهارت محبت، به عنوان عواملی که سبب تثبیت عشق در زندگی می‌شود نام برد.

این کارشناس حوزه خانواده، ابراز محبت در بین زنان و مردان ایرانی نسبت به یکدیگر را ضعیف دانست و افزود: با وجود اینکه مردم در کشور‌های اروپایی و آمریکایی مسلمان نیستند و ازداشتن پیامبر و آیات و روایات محروم هستند و برخی از آن‌ها اعتقادی به خدا و دنیای بعد از مرگ ندارند، اما نسبت به یکدیگر محبت دارند.

دهنوی به برخی مهارت‌ها و روش‌های ایجاد محبت و صمیمیت میان همسران ‌اشاره کرده و افزود: غربی‌ها در برخی مسائل از ما سبقت گرفته اند در حالیکه ما مسلمانان با فرهنگی غنی اسلام باید الگوی آن‌ها باشیم، اما آن‌ها الگوی ما شده‌اند.

به گفته وی، امروز دنیای غرب آسایش دارد، اما آرامش ندارد چرا که آن‌ها از داشتن فرهنگ غنی اسلام محروم هستند، غربی‌ها با وجود اینکه آسایش دارند، اما به دلیل عدم آرامش، آمار خودکشی دنیای غرب بسیار بالا است.

گفتنی است مخاطبان رادیو کاشان به مدت 4 روز شنونده برنامه رادیویی جشنواره  پیوند ماندگار بودند که با حضور کارشناسان حوزه خانواده از طریق موج FMردیف ۹۷.۷ مگاهرتز  پخش شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات