انتشار فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد ۱۴۰۰»

انتشار فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد ۱۴۰۰»

انتشار فراخوان ملی طراحی نشانه «مشهد ۱۴۰۰»

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شهرداری مشهد، صدرا یوسفی با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از دغدغه ‏‌های مدیریت شهری، ارتقا کیفی فعالیت ‏‌های هنری از منظر محتوا و کیفیت است.

وی با تاکید بر اهداف محتوایی فعالیت‌ های هنری، افزود: تقارن فعالیت‏‌های استقبال از بهار با شروع آخرین سال از قرن ۱۴ هجری شمسی یعنی سال ۱۴۰۰، سبب شد تا اهداف محتوایی این رویداد بزرگ در سه بخش هویت، دستاورد و نگاه به آینده و با تمرکز به ظرفیت‌‏های مشهد در نظر گرفته شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: «مشهد۱۴۰۰» رویدادی فرهنگی و هنری است که با در نظر گرفتن سه حوزه محتوایی یاد شده، از منظر اجرایی نیز مولفه‌ هایی همچون تمرکزگرایی، ماندگاری و نوگرایی را در تولید و اجرای آثار هنری مدنظر خود قرار داده است.
یوسفی ادامه داد: برگزاری برنامه‏‌های این رویداد فرهنگی و هنری محدود به نوروز ۱۴۰۰ نیست؛ بلکه با توجه به گستردگی و تنوع برنامه‏ها، اجرای آن ها از زمستان سال جاری تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برنامه‏ ‌ریزی شده است.
وی با اشاره به دیگر ابعاد رویداد «مشهد ۱۴۰۰»، بیان کرد: این رویداد علاوه بر بخش‎ های مختلف هنری مانند هنرهای تجسمی (نقاشی دیواری، یادمان‏‌های دائم و موقت شهری)، نمایشی، ادبی و هنرهای جدید، از ظرفیت نخبگان علمی و فرهنگی نیز در برپایی کارگاه‌ ها، نشست‌ های محتوایی و نقد و بررسی بهره خواهد برد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به انتشار فراخوان در مرداد ماه سال جاری، اضافه کرد: با برنامه ‌ریزی صورت‌ گرفته فراخوان رویداد مشهد ۱۴۰۰، مرداد ماه امسال منتشر می‌ شود تا فرآیند اجرایی این رویداد بزرگ ملی آغاز شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: در خصوص اهداف محتوایی این رویداد باید توجه داشت که بازخوانی ظرفیت‏‌ های هویتی مشهد در زمینه‏ ‌های مختلف دینی، فرهنگ و هنر، علمی و بهره ‏‌گیری از ابزار هنر در بازآفرینی و ارائه هنرمندانه آن، نقش مهمی در افزایش غنای محتوایی فعالیت‏‌ها دارد. همچنین در موضوع دستاورد نیز، گستره وسیعی از افتخارات در موضوعات دینی، علمی، فرهنگی و هنری و ورزشی و... که شناسایی و معرفی آن ها می‏ ‌تواند در ارائه الگوهای عملی به جوانان شهر مشهد سودمند باشد، در کانون ایده پردازی و توجه جامعه هنری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه آینده ‌پژوهی از اهداف رویداد «مشهد ۱۴۰۰» است، گفت: در مجموع داشته ‌های هویتی و دستاوردهای مشهد خصوصا در یک قرن اخیر می‏ ‌تواند چراغ راهی برای ترسیم آینده ‏ای مطلوب پیش ‏‌روی شهروندان و سیاست‏‌ گذاران شهری قرار دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات