دکتر «علی ناصری» با تاکید بر وظایف شهرداری؛ شیوه‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت تدوین می‌شود

دکتر «علی ناصری» با تاکید بر وظایف شهرداری؛ شیوه‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت تدوین می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز دکتر «علی ناصری» با اشاره به موضوع یکصد و سی و یکمین جلسه این کمیسیون که به بررسی طرح پیشنهادی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان «توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت» اختصاص داشت، گفت: در این جلسه طرح فوق بررسی و مقرر شد این مرکز اصلاحات مربوط به طرح فوق را انجام داده و نتیجه را ظرف مدت دو هفته آینده به شورا اعلام کند.

ویبا تاکید بر این که در جهت حمایت از معلولان ، قانون‌گذاری صورت پذیرفته است و هرگونه اقدام می بایست در راستای آخرین اراده قانون‌گذار باشد، اظهار داشت: بر این اساس در خصوص دسترس پذیری، تردد و تحرک معلولان باید به مواد ۲ و ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان و دستورالعمل نحوه تشکیل اداره جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان اشاره شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین عنوان داشت: بهتر است طرح مذکور به مناسب‌سازی خودروهای حمل‌ونقل عمومی جهت استفاده معلولان از موضوع تبصره یک ماده پنج قانون حمایت از حقوق معلولان بپردازد .وی

به ردیف‌های مرتبط با حوزه عملکرد سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز اشاره داشت و افزود: با اعلام نظر کارشناسی توسط آن سازمان، نتیجه باید ظرف دو هفته آینده به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

ناصری در خصوص ردیف مرتبط با حوزه عملکرد سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: مقرر شد علاوه بر تشکیل کمیته فنی توسط سازمان‌های مذکور، نتیجه در اختیار کمیسیون قرار گیرد. گفتنی است استناد به قوانین مربوطه از جمله «قانون حمایت از حقوق معلولان» در راستای تدوین این شیوه‌نامه از جمله موارد دیگری بود که در جلسه کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت.پایان

خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات