اقدام فوری برای تامین برق منطقه فورگ در شهرستان داراب

اقدام فوری برای تامین برق منطقه فورگ در شهرستان داراب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این دیزل ژنراتورها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب قرارداد خرید برق توسط شرکت برق منطقه ای استان فارس طی مراسمی به مدار تولید آمد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در حاشیه بهره برداری از این طرح تولید و انتقال برق در منطقه فورگ داراب اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین و انتقال برق به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار استفاده خواهد شد تا شهروندان و روستاییان دچار نوسان برق یا افت ولتاژ برق نشوند و بتوانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
"غلامرضا نصیری" با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو برنامه‌های گسترده‌ای برای عبور از هفته‌های پیش رو در تابستان سال جاری دارند، گفت: همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در استان فارس و به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار این استان نیز در این راستا است که بدون اعمال برنامه خاموشی بتوانیم از هفته‌های گرم پیش‌رو عبور کنیم .
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه همچنان شهروندان می‌بایست صرفه‌جویی، مصرف بهینه و مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند تا از روزهای گرم پیش رو عبور کنیم، افزود: در این زمینه با اجرای طرح‌های تشویقی که به صورت مستقیم تخفیف ناشی از مدیریت مصرف در قبوض برق اعمال می‌شود و همچنین با مدیریت بار و جابجایی‌های فنی که توسط کارشناسان و متخصصان در شرکت برق منطقه‌ای استان فارس انجام می‌شود، سعی خواهد شد بدون داشتن خاموشی و بدون اعمال برنامه نوبت بندی استفاده از برق، از روزها و هفته‌های پیش رو عبور کنیم.
نصیری همچنین با تاکید بر اینکه روند صعودی مصرف برق طی سال‌های گذشته، هزینه زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت ایجاد  کرده است، افزود:  بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به فصل تابستان و دستگاه‌های سرمایشی است و عملا در سایر فصول کارایی چندانی ندارد؛ از این رو بهترین گزینه برای عبور از روزهای گرم تابستان در کنار مدیریت بار و برنامه ریزی‌های فنی و تخصصی، مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق است .
وی ادامه داد: عدم توازن مصرف برق در سمت تقاضا، مسئولان تامین و انتقال برق را نسبت به ایجاد رویکردهای بهینه مدیریت مصرف و تولید متوجه ساخته است، مدیریت مصرف به منظور توزیع بهینه مصرف در شبکه توزیع از سال‌های گذشته اجرا شده و همچنان به عنوان یک اولویت مطرح است.
بخش فورگ شهرستان داراب یکی از مناطق گرمسیری جنوب شرق استان فارس است و اقدامات موثری برای بهبود زیرساخت‌های برق در این منطقه از سوی دولت انجام شده است.
در سال ۹۸، خط جدیدی با ولتاژ فشار متوسط ۲۰ کیلوولت از محل پست ۶۳ کیلوولت رستاق شهرستان داراب برای انتقال برق به منطقه فورگ اجرا شده است و حدود ۲۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است، این خط نیز تا پایان شهریورماه ۹۹ احداث می‌شود و شرایط بهتری برای تامین برق منطقه فورگ فراهم خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات