سیستم ایمنی ساختمان های تازه ساز بازرسی و بررسی می شود

سیستم ایمنی ساختمان های تازه ساز بازرسی و بررسی می شود

سیستم ایمنی ساختمان های تازه ساز بازرسی و بررسی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی، روز گذشته درحاشیه بازدید اعضای شورای راهبردی ایمن سازی ساختمان ها و اماکن پرخطر شهر مشهد که با حضورشهردار منطقه ۱۱ انجام شد، اظهار کرد: کارگروه به پشتوانه حمایت گسترده دستگاه قضایی و در جهت تامین ایمنی شهروندان بصورت جدی وارد عمل شده است.
وی با بیان این که تمرکز اصلی کارگروه در فاز اول، ایمن سازی اماکن و ساختمان هایی است که از دوره های قبل نا ایمن تشخیص داده شده و اکنون به عنوان ساختمان‌های پرخطر محسوب می‌شوند، افزود: خوشبختان طی هفته گذشته تاکنون چندین مجموعه برای رفع نواقص ایمنی اقدام به تشکیل پرونده در آتش نشانی کرده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: برای رفع نقص سیستم های ایمنی ساختمان های ناایمنی که اقدام به تشکیل پرونده کرده اند، یک مهلت دوماهه در نظر گرفته شده است که امیدواریم در این مسیر شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
عزیزی با اشاره به این که انتظار ما از متولیان ساختمان هایی که از احداث آنها چند سال گذشته، این است که ضوابط ایمنی و همچنین بازدید های دوره ای و مستمر را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از این ساختمان ها حتی پایان کار ندارند که از این نوع ساختمان ها در مشهد بسیار زیاد است.
وی به بازدید اعضای شورای راهبردی ایمن سازی ساختمان ها و اماکن پرخطر شهر مشهد از بخش های مختلف یک ساختمان بلند مرتبه اداری و تجاری در بولوار معلم مشهد، اشاره کرد و گفت: دراین بازدید سطح ایمنی این برج ۱۴ طبقه در تامین الزامات ایمنی، ناکافی و تجهیزات اطفای حریق این مکان فاقد کارایی لازم تشخیص داده شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: این برج ۱۴ طبقه موارد متعددی از نواقص ایمنی شامل نبود کپسول های آتش نشانی، تخریب و یا غیر فعال بودن سیستم های اعلام و اطفای حریق، ایراد در سیم کشی برق و راه های خروج اضطراری را دارا است.
وی اضافه کرد: با آماده شدن چک لیست های مشخص شده و ارائه آن به مالکان این مجموعه، امیدواریم متولیان این برج در اسرع وقت نسبت به حضور در مجموعه آتش‌نشانی و تشکیل پرونده برای رفع نواقص اقدام کنند .

یکی از دغدغه های منطقه ۱۱، بهره برداری از پروژه های بدون پایانکار است
در ادامه این بازدید مریم عرب احمدی، شهردار منطقه ۱۱ شهرداری مشهد ، با قدردانی از اهتمام اعضای این شورا به امر پیشگیری و ایمنی اظهار کرد: یکی از دغدغه های جدی در این منطقه در خصوص پروژه هایی است که هنوز از شهرداری پایانکار نگرفته و شروع به بهره برداری کرده اند.
وی افزود: ما همیشه این نگرانی را داریم که اگر خدای نکرده حادثه ای در این ساختمان ها رخ بدهد چه کسی باید پاسخگو باشد.
شهردار منطقه ۱۱ بیان کرد: در خصوص پرونده این برج تجاری و اداری جلسات متعددی با مالکان برای رفع نواقص و تخلفات ساختمانی داشته ایم که همچنان این جلسات ادامه دارد و حتی این مجموعه در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز پرونده دارد .
عرب احمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم مالکان این برج همکاری کامل را در مدت زمان مشخص شده با شهرداری منطقه ۱۱ برای رفع ایرادات داشته باشند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات