تشدید برخورد با خودروهای مسدودکننده مسیرهای  ...

تشدید برخورد با خودروهای مسدودکننده مسیرهای ...

تشدید برخورد با خودروهای مسدودکننده مسیرهای دوچرخه و پیاده‌رو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه یکی از تاکیدات شورای پنجم گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه و حمل‌ونقل انسان‌محور بوده و تمهیدات و سیاست‌گذاری‌های مختلفی نیز در این خصوص اندیشیده شده است، اظهارکرد: امسال هم برای ایجاد مسیرهای دوچرخه حدود 13 میلیاردتومان اعتبار تخصیص پیدا کرده تا موجبات تسهیل تردد و دوچرخه‌سواری شهروندان را فراهم آوریم.

وی در ادامه گفت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و معضلاتی که همیشه در هنگام دوچرخه‌سواری با آن مواجه می‌شویم، خودروهایی هستند که در مسیرهای ویژه دوچرخه توقف کرده‌اند.

بهاروند خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد اعتبارات سنگینی را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب دوچرخه‌سواری تخصیص داده تا موجبات آسایش دوچرخه‌سواران را فراهم آورد ولی متاسفانه برخی دیگر از شهروندان با نگاهی خودخواهانه و بدون توجه به دیگران، حقوق شهروندان را زیرپا گذاشته و نسبت به پارک خودروی خود در این مسیرها اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در تمامی طول مسیرهای ویژه دوچرخه تابلوهای توقف ممنوع نصب شده است، افزود: با این وجود شاهد هنجارشکنی و قانون‌گریزی برخی رانندگان هستیم؛ لذا از پلیس راهور تقاضا داریم که این خودروها را با شدت و سختگیری بیشتری اعمال قانون کند.

بهاروند گفت: امیدواریم با افزایش نظارت‌ها و برخوردها، شرایط بهتر شود و شهروندان بتوانند با راحتی بیشتر دوچرخه‌سواری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات