20 استان در محدوده قرمز مصرف برق

20 استان در محدوده قرمز مصرف برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در روز 7 مرداد، استان‌هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، گلستان، مازندران، سمنان، يزد، فارس، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، نواحي استان تهران، البرز، قزوين، مركزي، همدان، كرمانشاه، زنجان، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و كلانشهر مشهد در محدوده قرمز قرار داشتند. همچنين استان‌هاي هرمزگان، اصفهان، لرستان، كردستان، گيلان و اردبيل، منطقه جنوب كرمان و كلانشهرهاي شيراز، اهواز و شهر تهران در محدوده زرد مصرف قرار گرفتند.
مديركل هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير با اشاره به اين كه روز گذشته ركورد همكاري مشتركان زده شد، خاطرنشان كرد: روز گذشته (6 مرداد) مشتركان با همكاري خود باعث شدند تا 5 هزار و 581 مگاوات از پيك مصرف كم شود اما با اين وجود اوج مصرف ديروز به 58 هزار و 243 مگاوات رسيد.
"هادي مدقق" با تصريح براينكه به هيچ وجه نمي‌خواهيم هموطنان از رفاه خود كم كنند، گفت: حدود 23 هزار مگاوات از مصرف برق كشور در تابستان به وسايل سرمايشي اختصاص دارد و با توجه به اين كه بيش از يك سوم از برق كشور در بخش خانگي مصرف مي‌شود، در صورتي كه هموطنان كولرهاي گازي خود را روي درجه 24 تنظيم و از دور كولرهاي آبي استفاده كنند، مي‌توانيم شاهد پايداري بيشتر شبكه برق باشيم.
مديركل هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير در عين حال از همه هموطنان خواست در صورتي كه بيش از يك دستگاه كولر در منازل دارند، در ساعت هاي گرم روز بقيه را خاموش و تنها يك دستگاه را روشن نگه دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات