اجرای طرح اینترنت اشیاء برای مدیریت مصرف وسایل سرمایشی در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح اینترنت اشیاء برای مدیریت مصرف وسایل سرمایشی در کهگیلویه و بویراحمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: طرح IOT یا اینترنت اشیاء با هدف مدیریت مصرف وسایل سرمایشی برای اولین بار در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا تا بعد از آن بتوانیم این طرح را ابتدا برای مشترکان پُرمصرف ارتقا دهیم.

وی با تشریح چگونگی اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: ‌میزان مصرف برق وسایل سرمایشی بویژه کولرها و چیلرها در تابستان نسبت به زمستان تا سه برابر افزایش می‌یابد که این افزایش در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری است شرایط متفاوت‌تری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ با توجه به پایین بودن راندمان کولرهای گازی و مصرف بالای آنها که به‌طور میانگین هر کدام از آنها 2 کیلووات ساعت در ساعات اوج بار مصرف دارند، اجرای طرح IOT بسیار ضروری است.

مصرف کولرهای گازی مدیریت می‌شود
راهزادی، از نصب تجهیزات کنترلی هوشمند در وسایل سرمایشی با هدف مدیریت مصرف در زمان ساعات اوج بار خبر داد و تصریح کرد: با نصب این تجهیزات، مصرف وسایل سرمایشی بویژه کولرهای گازی از راه دور کنترل و قطع و وصل می‌شود.

وی گفت: در طرح IOT، ترموستات کولرها روی دمای ثابت تنظیم و فرمان قطع و وصل از راه دور هم صادر شده تا مصرف این وسیله سرمایشی به‌خوبی کنترل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نصب این تجهیزات، هر کولر به‌مدت 45 دقیقه فعالیت کرده و 15 دقیقه با فرمان از راه دور قطع می‌شود که می‌تواند به جهات مختلف و متعدد در مدیریت مصرف برق مفید واقع شود.

راهزادی تاکید کرد که برای اجرای طرح IOT در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی نهایت بهره لازم برده خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات