موافقت شورای شهر ساری با دریافت تسهیلات 45 میلیارد تومانی شهرداری و تذکرات اعضاء

موافقت شورای شهر ساری با دریافت تسهیلات 45 میلیارد تومانی شهرداری و تذکرات اعضاء

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز سه شنبه 7 مردادماه 99 با حضور آقایان شمشیربند، زلیکانی، آقامیری، یوسفی، عشوری، قاسمی و مدینه اعضای شورا، باقریان و قبادی معاونین شهرداری ساری برگزار شد، ابتدا نامه ها و مصوبات کمیسیون ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه تذکراتی از سوی اعضاء به شهرداری داده شد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری پیش از ورود به دستور کار جلسه با تسلیت سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: جلسات کارگروه انتخاب حسابرس شهرداری این هفته ها بصورت منظم در حال برگزاری است و در هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت و اگر این جلسات با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شود قطعاً با خروجی به مراتب بهتری همراه خواهد شد.

وی بار دیگر وضعیت قرمز شهر ساری در شیوع مجدد کرونا ویروس را هشدار داد و ابراز امیدواری کرد شهروندان شریف ساری با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی بتوانند بر این ویروس منحوس فائق آمده و شاهد نابودی آن در آینده ای نزدیک باشیم.

در ادامه جلسه، درخواست شهرداری ساری مبنی بر دریافت تسهیلات 45 میلیارد تومانی از بانک شهر بمنظور تداوم نهضت آسفالت و پرداخت دیون پیمانکاران مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر مورد موافقت قرار گرفت.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری تأکید کرد:
اموال شهرداری باید با تایید شورا بعنوان وثیقه به بانک معرفی شوند

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری در نامه هایی جداگانه به ریاست شورا خواستار ابلاغ تذکراتش به شهرداری و پیگیری موضوعات مطروحه شد.

** لیست مشخصی از املاک و دارایی های منقول و غیر منقول شهرداری ساری در اختیار نداریم. شهرداری نمی تواند رأساً املاک را برای ضمانت تسهیلات در رهن بانک قرار دهد بلکه لیست اموال باید به شورا ارائه شده و شورا تعیین کننده آنها جهت ضمانت باشد.

** لیستی از املاک شهرداری که مالکیت شان بر اثر تهاترهای صورت گرفته از ابتدای سال 1398 تاکنون از اختیار این نهاد خارج شده به شورا ارسال گردد.

** از اردیبهشت ماه 99 به بهانه شروع فصل گرما تعداد 70 نفر نیروی جدید روزمزد توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جذب شدند که اتفاقاً تعدادی از آنها شرکتی شده اند. شهرداری چگونگی جذب و لیست آنها را به شورا اعلام کند.

** در روزهای پایانی سال 98 شهرداری مناقصه ای را برای واگذاری تابلوهای تبلیغاتی ایستگاه های تاکسی در سطح شهر ساری برگزار کرد که به یکباره در 28 اسفندماه این مناقصه لغو گردید اما امروز می شنویم که نام شرکتی بعنوان برنده بیرون آمده در حالی که هیچ گونه آگهی در نشریات به چاپ نرسیده بود. شهرداری در این خصوص توضیح دهد.


سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری:
سیستم یکپارچه شهرسازی و مالی، طرح تفصیلی و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در دستور کار شهرداری باشد

سید مسعود مدینه عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه نکات زیر را به نماینده شهردار حاضر در جلسه تذکر داد:

** سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی شهرداری که به تصویب شورا رسید، قرار بود تا پایان تابستان امسال عملیاتی شود و گزارشی از پیشرفت کار به شورا ارائه گردد اما هنوز چنین گزارشی به دست مان نرسیده لذا منتظر ارسال آن از سوی شهرداری هستیم.

** در چند جلسه قبل تذکری در خصوص طرح تفصیلی ساری که به عنوان سند توسعه مرکز استان است، داده بودم. تعیین تکلیف شبکه معابر شهری که در صدور پروانه های ساختمانی بسیار حائز اهمیت هستند، باید مورد توجه قرار گیرد. خواهشم این است این موضوع با جدیت پیگیری شود. تحقق این موضوع می تواتد بار سنگینی را از روی دوش کمیته درآمدی شهرداری ساری بردارد.

** کوی سیدالشهداء و کوی شفا بعنوان مناطق درآمدزا برای شهرداری محسوب می شوند. انتظار این است شهرداری آیتم های درآمدی را احصاء نموده و گزارش کاملی از آن به شورا ارائه دهد.

** کمک به تسریع در امر تکمیل پارک موزه دفاع مقدس بعنوان پروژه ای که به همه مردم ساری و استان مازندران تعلق دارد، با توجه به اینکه در بودجه شهرداری ردیفی برای این پروژه پیش بینی شده، باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر ساری تأکید کرد:
استفاده حداکثری از ظرفیت مدیر ساروی موزه ملی ایران

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با اشاره به حضور یک مدیر ساروی در رأس مدیریت موزه‌ی ملی ایران گفت: باید از ظرفیت این مدیر برای پیشبرد امور مربوط به موزه شهر ساری که ساختمان های چهارگانه آن در بوستان ولایت آماده بهره برداری می باشد، نهایت استفاده را ببریم.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری مطرح کرد:
سال 2022 و اتفاق بزرگ گردشگری در ساری

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با ارائه طرح پیشنهادی مرکز پژوهش های شورا مبنی بر رویداد ساری پایتخت گردشگری 2022 توضیح داد: بر اساس این طرح قرار است طی یک رویداد بین المللی در ساری، این شهر بعنوان پایتخت گردشگری معرفی شود. بنابراین با توجه به وجود پتانسیل بهره مندی از این عنوان در شهر تاریخی ساری لازم است بسترهای مناسب برای دستیابی به این عنوان فراهم شود.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات