ارائه تسهیلات تشویقی برای مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدأ

ارائه تسهیلات تشویقی برای مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدأ

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید سلمان ابوالقاسمی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدأ گفت: تولید پسماند و ذخیره‌سازی در محل و نحوه تحویل به شهرداری در امر ساماندهی بازیافت زباله و مدیریت پسماند از اهمیت خاصی برخوردار است.

ابوالقاسمی با اشاره به طرح‌های تشویقی "تفکیک زباله از مبداء" که در شهر ساری در حال اجرا است، گفت: رکن بازیافت، تفکیک است. اگر تفکیک در مبدا به درستی انجام شود، می‌توان گفت فرآیند بازیافت به طور کامل در حال انجام است و اگر زباله در مبدا به صورت مخلوط به کارگران شهرداری تحویل داده شود، تفکیک پسماند به طور کامل انجام نخواهد شد.

وی افزود: مسئله مدیریت پسماند شهر از طرفی ارتباط مستقیم با مشارکت شهروندان دارد و از سوی دیگر به شیوه‌های جمع‌آوری زباله مرتبط است.

رئیس سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری بیان کرد: هرچه میزان پسماند کاهش‌یافته و مواد قابل بازیافت جداسازی شود مدیریت پسماند دقیق تر و صحیح تر صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت سازمان در زمینه تفکیک زباله ادامه داد: پرسنل واحد تفکیک با ماشین‌آلات مخصوص به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و پسماند خشک را تحویل می گیرند.

وی در ادامه درباره طرح تشویقی تحویل پسماند خشک از مبداء گفت: شهروندان زباله‌های خشک خود را جداگانه به غرفه‌های بازیافت در محلات یا به ماشین‌های مخصوص جمع آوری زباله خشک، تحویل می‌دهند و در ازای آن مشوق های مختلف برای آنان منظور خواهد شد.

ابوالقاسمی ادامه داد: شهروندان در ازای پسماندی که تحویل می‌دهند، نوشت‌افزار و مواد شوینده و بسته‌های آموزش و ... دریافت می کنند و همچنین در طرح جدید سازمان، فعالان این طرح که بیشترین مشارکت را در طرح تفکیک پسماند داشته اند، به صورت ویژه تقدیر خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: مشترکینی که مشارکت زیادی در تفکیک و تحویل زباله های قابل بازیافت داشته باشند مشوق های دیگری مانند تخفیف ویژه در فیش بهای خدمات شهری بهره مند شوند.

در پایان، رییس سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری خاطر نشان کرد: از جمله معیار های ارزیابی برای دریافت تسهیلات تشویقی در این طرح تعداد مراجعات خانوارها به غرفه ها و تفکیک صحیح پسماندخشک در هنگام تحویل به کارشناسان بازیافت است و شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره  09018334220 نسبت به تحویل زباله های خشک در درب منازل اقدام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات