تأمین 15 میلیون مترمکعب آب شرب با کیفیت برای شهر و روستاهای خمین

تأمین 15 میلیون مترمکعب آب شرب با کیفیت برای شهر و روستاهای خمین

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین اکبری" افزود: پروژه آبرسانی به شهر خمین از مسیر خط انتقال آب سرشاخه‌های دز به قمرود برای اولین بار در کشور و به روش BOT توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شد و از زمان شروع عملیات بهره برداری در مرداد سال 96، تاکنون 15 میلیون مترمکعب آب شرب با کیفیت برای این شهر و روستاهای آن تأمین شده است.
اکبری با اشاره به اینکه تا قبل از برنامه چهارم توسعه بخش مهمی از آب شرب شهرهای استان از منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌شد که پس از آن رویکرد دولت برای تامین آب شرب شهرها به سمت استفاده از منابع آب‌های سطحی تغییر کرد، گفت: به منظور کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و بالا بردن ضریب اطمینان، تامین آب شرب تمام شهرهای استان از محل منابع آب‌های سطحی تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی تأمین آب شرب با کیفیت بالا را یکی از وظایف ذاتی و مهم شرکت‌های آب منطقه‌ای برشمرد و ادامه داد: تأمین 15 میلیون متر مکعب آب از طریق بهره‌برداری از پروژه آبرسانی، سبب افزایش کیفیت آب شرب شهر و روستاهای خمین و همچنین عدم برداشت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از افت کمی و کیفی آب در این شهرستان شده است.
اکبری همچنین اظهار کرد: 10 روستای این پروژه همزمان با افتتاح آبرسانی به شهر خمین به بهره برداری رسیده و هم اکنون 23 روستا از 40 روستا در حال آبرسانی است و با رفع برخی موانع اجرایی طرح و آبرسانی به 7 روستای باقی مانده، این شرکت آماده بهره برداری از آبرسانی به 30 روستای شهرستان خمین خواهد بود.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل عملیات این پروژه بیش از 80 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از آب با کیفیت و مناسب برخوردار خواهند شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات