بخش های مختلف طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه عملیاتی شد

بخش های مختلف طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه عملیاتی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک از عملیاتی شدن اکثر بخش های طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خبر داد.

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ سیروس ذاتی بیان کرد:  بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و خروجی برنامه عملیاتی طرح مطالعاتی حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه، بیشتر بخش های این طرح  عملیاتی شده و  برنامه ها و پیشنهادات حاصل از آن اجرایی شده است و این پیشرفت خوبی برای شهر ارومیه در این زمینه می باشد.
وی با اشاره به نتایج دوازده گانه طرح جامع حمل و نقل عنوان کرد:  این دوازده بخش طرح جامع، بخش اصلی آن گسترش شبکة معابر به واسطه رینگ کمربندی و مجموعه تقاطعات غیرهمسطح ( پل های روگذر و زیرگذر) تقریباً به صورت کامل اجرا شده است.
ذاتی افزود:   ایمن سازی معابر با اجرای طرح های اصلاح هندسی و نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی از پیشرفت چشمگیری برخوردار است.
وی بیان کرد:  در بخش هوشمند سازی نیز با هوشمند کردن بیشتر چراغ های راهنمایی تقاطع های سطح شهر و راه اندازی پارکومتر هوشمند، دوچرخه هوشمند و پرداخت الکترونیکی اتوبوس ها گام های عملیاتی خوبی برداشته شده است و پرداخت جامع الکترونیکی سامانه ناوگان حمل و نقل عمومی در مرحله عملیاتی شدن است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه اظهار کرد: در بقیه ی بخش های این طرح مهم همچون مدیریت پارکینگ و بخش حمل و نقل ریلی و مرکز کنترل ترافیک مطالعات اولیه انجام شده و آماده ورود به فاز اجرایی است.
وی عنوان کرد: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی هم با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده، تقریباً 4 درصد اتوبوس های واحد نوسازی و نزدیک به 30 درصد آنها بازسازی شده است.
ذاتی افزود: همچنین از سال 93 تاکنون تعداد 874 دستگاه تاکسی  نوسازی شده است.

لازم به ذکر است مطالعات جامع حمل و نقل شهری که به آن طرح جامع حمل و نقل شهری اطلاق می‌شود، نوعی برنامه ریزی بلند مدت است که به هدف طرح و پردازش سیستم حمل و نقل و ترافیک یک شهر مطالعه و تدوین می‌شود. در شهر ارومیه این طرح مطالعاتی از سال 1386 شروع شده و برای بازه زمانی  15 سال تدوین شده است؛ و در نهایت با همکار تمامی حوزه های فنی و اجرایی شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر ارگانهای زی ربط عملیاتی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات