احیای مرکز محله درب باغ ارتقای تعاملات اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

احیای مرکز محله درب باغ ارتقای تعاملات اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

مرتضی حلاج‌باشی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک عنوان کرد: شهرداری از سال‌های 96 و 97 طی جلسات متعدد با ساکنین بافت تاریخی درب باغ و فعالین فرهنگی و گردشگری به انتخاب مشاور برای ایجاد طرحی پرداخت که نیاز ساکنین به فضای سبز و ورزش را برآورده کند و به عنوان پاتوقی برای تعاملات فرهنگی اجتماعی و گردشگری،کاربری پیدا کند.

وی، وسعت محوطه پروژه احیای مرکز محله درب باغ به عنوان محل تلاقی چندین محله را 3 هزار مترمربع ذکر و تصریح کرد: وسعت معابر منتهی به این مرکز محله هم 4 هزار مترمربع است که برنامه امتداد احیای این مسیر گردشگری تا محلات تاریخی دیگر مثل گذر باباولی، طاهر و منصور و شهید حسنی‌نژاد در دستور کار قرار گرفته است.

حلاج‌باشی افزود: این بافت تاریخی متعلق به عصر قبل از سلجوقیان، به عنوان یکی از دروازه‌های قدیم شهر در خیابان فاضل نراقی واقع شده و محل تلاقی چندین محله و مسیرهای گردشگری مثل گذرباباولی، بازار پانخل و محله طاهر و منصور است که امروزه نیز به علت وجود اقامتگاه‌های سنتی مختلف و عناصری مثل رنگرزخانه و کتابخانه ضرابی برای گردشگران پراهمیت است.

وی با یادآوری وضعیت قبلی درب باغ بیان کرد: تا قبل از اجرای طرح، این محوطه خاکی مکانی برای قرار دادن پسماندهای خانگی، پارک خودروها و زمین بازی کودکان و نوجوانان بود که هنگام طراحی آن درخواست اهالی برای تدارک زمین ورزشی، فضای سبز، آب نما، چمن مصنوعی و پارکینگ به مشاور ابلاغ شد.

معاون عمران و ترافیک منطقه یک شهرداری لزوم پیوست فرهنگی هنری در پروژه‌های شهری را متذکر شد و تصریح کرد: با توجه به قدمت بالای محله و اقامتگاه‌های سنتی پراکنده در اطراف آن، فضایی برای توقف و استراحت کوتاه‌مدت گردشگران نیز فراهم می‌شود که راهنمایان تورها بتوانند کل این محور را معرفی کنند.

به گفته حلاج باشی، برگزاری جشن‌ها و آیین‌های بومی محلی، پاتوق ارتباط سیاست‌گذاران مدیریت شهری با مردم، کاشان‌شناسی، مدیریت بحران و... از دیگر کارکردها و کاربری‌های پروژه احیای مرکز محله درب باغ است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات