افزایش ۳۰۰ لیتری ظرفیت تأمین روزانه آب شرب تبریز در روزهای آینده/...

مشکل تامین آب شرب کلانشهر تبریز با اعزام تیم کارشناسی وزارت نیرو در حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی بررسی و مقرر شد با تمهیدات فوری، طی روزهای آینده حدود 300 لیتر در ثانیه به ظرفیت روزانه تامین آب شرب این کلانشهر افزوده شود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، به دنبال پیگیری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از رضا اردکانیان، وزیر نیرو، حمیدرضا کشفی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شماری از مدیران این شرکت، به منظور بررسی آخرین وضعیت تأمین و توزیع آب کلانشهر تبریز صبح امروز به استان آذربایجان شرقی سفر کرد .
مسئول هیئت اعزامی با همراهی مدیران عامل استان، با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ابتدا گزارشی از جلسات کارشناسی و نشست‌های مشترک با مدیران‌عامل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ارائه داد

.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از اهتمام وزارت نیرو برای رفع مشکل تأمین و توزیع آب تبریز و حسن ظن دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو، اعلام کرد: مکالمه تلفنی من با وزیر از بابت گلایه نبود، من مطمئن هستم که هم مدیران آب فاضلاب و هم مدیران آب منطقه‌ای، هم استاندار و هم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیگیر رفع این مشکل هستند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنم .
وی همچنین با اشاره به فرسودگی خط لوله انتقال آب از سد نهند، محدودیت‌های در شبکه توزیع، تکمیل رینگ شهر و افزایش ذخیره مخازن آب، خواستار توجه جدی مسئولان به پروژه انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک راهکار اساسی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی این کلانشهر شد .

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر رفع مشکل آب شرب تبریز


هیئت اعزامی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه ضمن دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی استانداری در جلسه مشابه دیگری آخرین وضعیت تأمین و توزیع آب و راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را بررسی و توضیحات لازم را ارائه دادند .
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه مشترک با هیئت اعزامی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به شرایط خاص سیاسی اجتماعی موجود بر رفع مشکل آب کلانشهر تبریز تاکید و خواستار رفع اساسی این مشکل شد .
دکتر پورمحمدی با اشاره به اینکه با تمرکز ۴۵ درصدی جمعیت استان در کلانشهر تبریز، نسبت تولید به مصرف آب در این شهر با مشکلاتی مواجه شده، بسیج کلیه امکانات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکل به وجود آمده توسط استانداری تا رفع کامل این مشکل مورد تاکید قرار داد .



افزایش ۳۰۰ لیتری ظرفیت تأمین آب شرب تبریز در روزهای آینده
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتری روزانه ظرفیت تأمین آب شرب تبریز در روزهای آینده خبر داد .
این مطلب را یوسف غفارزاده در جلسه مشترک هیئت اعزامی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تبریز اعلام کرد .
به گفته غفارزاده، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با همکاری آب و فاضلاب استان، ظرف روزهای آینده نسبت به شناسایی و تعدیل مصارف صنعتی و ویلاها با اولویت تأمین آب شرب اقدام و با این راهکار، بخشی از مشکل تأمین و توزیع آب در این شهر مرتفع خواهد شد .
وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط معمولی هر سال نسبت به سال قبل باید حدود ۵ درصد رشد تولید آب می‌داشتیم اما این رقم به دلیل شیوع کرونا و افزایش دما به حدود ۱۳ درصد رسیده است .
وی همچنین در ادامه از ترمیم خط لوله انتقال آب از سد نهند، استفاده از ظرفیت مخازن سدهای نزدیک به خط آبرسانی زرینه رود به عنوان راه‌حل‌های میان مدت تولید آب یاد کرد و ضرورت توجه به پروژه انتقال آب از ارس به شمال و شرق دریاچه ارومیه برای تأمین آب تبریز و تعداد دیگری از شهرها و روستاهای مسیر را به عنوان راهکار بلندمدت مورد تاکید قرار داد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی همچنین از بررسی افزایش ظرفیت تصفیهٔ تصفیه خانه زرینه‌رود با هدف افزایش تأمین آب به عنوان یک راهکار دیگر نام برد و اعلام کرد: آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در حال بررسی این موضوع است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات