تامین آب پایدار از شاخص‌های توسعه استان سمنان است

تامین آب پایدار از شاخص‌های توسعه استان سمنان است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ایرج حیدریان"، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: میزان مصرف آب در استان سمنان، یک‌هزار و ۱۸۳ میلیون متر مکعب است که ۳۴ میلیون مترمکعب در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون مخازن ذخیره آب در استان سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد که باید با ارتقای بهره‌وری و صرفه‌جویی براب رفع این کسری اقدام کرد.
حیدریان افزود: میزان بارندگی در استان سمنان در بلندمدت ۱۲۰ میلی‌متر است که به نسبت وسعت این میزان از بارندگی چندان در استان مورد توجه نیست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: ۸۶ درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش خدمات و ۹ درصد در بخش آب آشامیدنی است و ۷۷ درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس زمانبندی، در دوره ۱۰ ساله باید ۳۳ درصد از میزان مصرف کنونی آب در استان کاهش یابد، گفت: اصلاح الگوی مصرف و نصب کنتورهای هوشمند از اقدام‌های مثبت برای بهره‌وری و استفاده بهینه از آب در استان سمنان است.
حیدریان تصریح کرد: در نحوه تامین و توزیع آب در چشمه روزیه و دیگر منابع آبی استان چندان مشکلی نداریم و با صرفه‌جویی‌های انجام شده در بخش آبخوان استان، افزون بر ۲۷ میلیون مترمکعب از هدررفت آب جلوگیری شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه با اجرای طرح انتقال آب از سد فینسک پیش‌بینی می‌شود ۷.۵ میلیون مترمکعب به چرخه توزیع آب استان اضافه شود، افزود: اکنون ۸۵ درصد از چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است و افت سطح آب زیرزمینی از جمله مشکلات در تامین آب بخش‌های مختلف در استان به‌شمار می‌آید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات