حفرچاه اکتشافی در دامنه جنوبی کوه بزقوش برای تامین آب شرب کوتاه...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در سفر یکروزه خود به شهرستان میانه و دیدار با امام جمعه، فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از حفر یک حلقه چاه اکتشافی در دامنه جنوبی کوه بزقوش برای تامین آب شرب کوتاه مدت این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مهندس یوسف غفار زاده با اشاره به اینکه این چاه تا اتمام سد گرمی چای با هدف تامین آب شرب کوتاه مدت حفر خواهد شد، افزود: امیدواریم حاصل این گمانه زنی مطالعاتی مثمر ثمر باشد.

ملاقات و گفتگو با امام جمعه، تقدیر و قدردانی از حمایت های ایشان در صیانت و حفاظت از منابع آب، بخش دیگری از محورها و موضوعات مطرح شده در سفر یکروزه مدیرعامل آب منطقه آذربایجان شرقی به شهرستان میانه بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه میانه نیز با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب این شهرستان، تسریع در تأمین آب شرب و ضرورت هرچه سریعتر اتمام شبکه آبیاری زهکشی آیدوغموش را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این سفر همچنین در جلسه مشترکی که با هدف جلب مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاران در پروژه ها و تاسیسات آبی محدوده شهرستان با حضورمهندس اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  شرکت کرد و خواستار سرمایه‌گذاری آنان در پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری از جمله تکمیل سد شهریار و گرمی چای و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش شد.

مهندس مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود یک سوم ظرفیت های آبی استان آذربایجان شرقی و ۳۳ سد کوچک و بزرگ در این شهرستان قرار گرفته، یادآور شد: خوشبختانه طی سالهای گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش منابع آبی و غیرآبی این شهرستان انجام شده که قابلیت سرمایه‌گذاری بیشتر نیز دارد تا به مرحله بهره‌برداری کامل برسد.

مهندس غفارزاده در این سفر ضمن ملاقات با فرماندار شهرستان همچنین با وی در خصوص ظرفیت های منابع آب شهرستان، تامین آب شرب میانه،سد گرمی چای،تصفیه خانه، خط انتقال آب سد شهریارو سرمایه گذاری در گردشگری سد آیدوغموش گفت و گو کرد.

اضافه می‌شود سرمایه‌گذاران با حضور در شبکه آبیاری زهکشی سد آیدوغموش در جریان کارهای انجام شده ، در دست انجام و ظرفیت‌های منطقه قرار گرفتند و توضیحات لازم توسط مهندس صفری نماینده مجری طرح سد و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش ارائه و مقرر گردید سرمایه‌گذاران بازدیدکننده ظرف یک ماه آینده مدل مالی خود را برای مشارکت ارائه نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات