بهبود نسبی کسری مخزن آب های زیرزمینی دشت مرند در نتیجه...

بهبود نسبی کسری مخزن آب های زیرزمینی دشت مرند در نتیجه...

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی،کسری مخزن آب های زیرزمینی این دشت در نتیجه اقدامات طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سال های اخیر رو به بهبودی است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، مهندس یوسف غفارزاده در این دیدار ضمن تشریح وضعیت منابع آب های زیرزمینی و کسری مخزن قابل توجه  دشت مرند در سال‌های نه چندان دور، خاطرنشان کرد: این امر مهم در نتیجه فعالیت‌های طرح احیا  و تعادل بخشی آب های زیرزمینی شامل انسداد چاه غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت های آب و مجموعه‌ای از فعالیت های سازه ای وغیره سازه ای محقق شده است.

مهندس غفارزاده همچنین ضمن قدردانی از همکاری کشاورزان و بهره برداران آب های زیرزمینی شهرستان مرند  یادآورشد:  طی دو سال اخیر طرح جلب مدیریت مشارکتی بهره برداران آب های زیرزمینی در دشت مرند به عنوان پایلوت کشوری اجرا شده و نتایج مطلوبی از آن به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین وضعیت طرح توسعه بهره برداری از ارس و انتقال آب به دشت تبریز و شبستر ارائه داد.

در ادامه دکتر معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی مطالبات مردم منطقه، ضرورت توجه به مدیریت آب های زیرزمینی و بهره برداری مردم منطقه از طرح توسعه بهره برداری از ارس در توسعه اراضی کشاورزی و بهره وری از منابع ارزشمند آب را مورد تاکید قرار داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات