وقوع سالانه ۳ هزار شکار غیرمجاز در خراسان جنوبی

وقوع سالانه ۳ هزار شکار غیرمجاز در خراسان جنوبی


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهار داشت: استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در کشور دارای بیشترین کانون های فرسایش بادی هستند.



مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشتر از دیگر استان ها مستعد تولید گرد و غبار است، گفت: هر چه سفره های آب زیر زمینی استان آفت بیشتری داشته باشد باعث کاهش پوشش های گیاهی و افزایش گرد و غبار بیشتری می شوند.



وی با اشاره به موضوع چرای بی رویه دام ها در استان بیان کرد: چرای بی رویه دام ها از جمله شتر در طبس، نهبندان، فردوس و کویر خور باعث افزایش کانون های فرسایش بادی در استان می شود.



اکبری با توجه به اینکه در خصوص وضعیت پسماندهای استان مشکلاتی داریم، ادامه داد: متاسفانه درآمد شهرداری ها پایین است و اکثر شهرداری های استان در مدیریت پسماندها مشکلاتی دارند و این موضوع باعث آسیب زدن به محیط زیست استان می شود.



مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه گفت: وضعیت پسماندها در روستاها و اطراف شهرهای خراسان جنوبی حاد است؛ دهیاری ها درآمد و اعتباری برای رسیدگی به وضعیت پسماندها در روستاها ندارند و امیدواریم بودجه و چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود چرا که پسماندها باعث آلوده شدن خاک استان می شوند.



وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۴۰۰ ردیف پستی دارد اما تنها ۱۰۰ ردیف پستی تامین شده است، ادامه داد: ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و این موضوع فشار زیادی را بر ما وارد می کند و ۲ برابر این مقدار می توانند در استان اشتغال داشته باشند و ما این ظرفیت را داریم.



اکبری با بیان اینکه در سال تقریبا سه هزار شکار غیرمجاز در خراسان جنوبی اتفاق می افتد، افزود: از این تعداد تنها یکصد شکار را کشف می کنیم و مابقی به دلیل کمبود نیرو شناسایی نمی شوند؛ درخواست داریم تا موضوع افزایش تعداد نیروهای ما را در مجلس پیگیری کنید.



مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه محیط زیست از سیاست های استان حذف شده است، ادامه داد: این موضوع به استان ضربه وارد خواهد کرد و متاسفانه اعتبارات مناسبی برای محیط زیست استان در نظر گرفته نمی شود و با کمبود اعتبارات رو به رو هستیم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات