محیط زیست کردستان هم سو و هم گام با توسعه پایدار در استان قدم بر می دارد

محیط زیست کردستان هم سو و هم گام با توسعه پایدار در استان قدم بر می دارد


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ فریبا رضایی در این جلسه که در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کردستان و مدعوین حاضر سخن می گفت؛ با اشاره به اینکه در سال گذشته با ۸۲ درصد از استعلام های استقرار و بهره برداری صنایع مختلف در استان موافقت شده است؛ خاطرنشان کرد: به منظور توسعه پایدار استان، کارشناسان مرتبط این اداره کل با تمامی مشکلات و حساسیت موضوعات زیست محیطی، در کوتاه ترین زمان ممکن به استعلام های واصله پاسخ می دهند.

وی تصریح کرد: توسعه پایدار از مهمترین اولویت های حفاظت محیط زیست  در کردستان است اما با طرح هایی که با ضوابط قانونی سازمان حفاظت محیط زیست تعارض داشته باشد و بهداشت عمومی را به خطر بیندازد و ایجاد آلودگی داشته و یا منجر به از بین رفتن منابع ملی و سرمایه های طبیعی شود مخالفت شده و با تمام توان بر مواضع زیست محیطی پا فشاری می کنیم.

رضایی تاکید کرد: مسایل زیست محیطی و سرمایه های ملی و طبیعی متعلق به قشرهای خاص یا جامعه امروز نیست و ما موظفیم از آن برای نسل های امروز و فردا صیانت و پاسداری کنیم.

مدیرمل دفتر فنی استانداری کردستان نیز با صحه گذاشتن به سخنان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ما به دنبال توسعه استان کردستان هستیم البته باید تمامی الزامات و ضوابط قانونی زیست محیطی را رعایت کنند.

فرزاد حسنی با بیان این مطلب که فرآیند خروجی و استقرار صنایع از نظر زیست محیطی مهم است، ادامه داد: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز قبل از صدور هر گونه مجوزی، استعلام های مربوطه به ویژه در زمینه های زیست محیطی را کسب کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات