ادامه عملیات عمرانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت به معاونت امور زیربنایی منطقه سه شهرداری رشت واگذار شد

ادامه عملیات عمرانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت به معاونت امور زیربنایی منطقه سه شهرداری رشت واگذار شد

ادامه عملیات عمرانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت به معاونت امور زیربنایی منطقه سه شهرداری رشت واگذار شد
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر رشت، طرح‌ها و لوایح ارسالی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه فاطمه شیرزاد با تسلیت شهادت سرباز گیلانی در نقطه مرزی پیرانشهر، گفت: این حادثه تلخ را به‌تمامی مردم ولایتمدار شهر و استانمان و همچنین خانواده معزز شهدا و خانواده این شهید بزرگوار تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.

اسماعیل حاجی پور ریاست شورای اسلامی شهر رشت با تبریک و گرامی داشت روز عرفه و عید سعید قربان، اظهار داشت: روز اهدای خون را به‌تمامی اهداکنندگان خون تبریک گفته و از تک‌تک آنان تقدیر می‌نمایم. همچنین شهادت سرباز رشید اسلام شهید افشین آشناور به دست ضدانقلاب را تسلیت گفته و برای بازماندگان آرزوی سلامتی و صبر دارم.

وی با ارائه اعلام وصول دو لایحه تملک پلاک ثبتی و غرامت ملک یک پلاک ثبتی لوایح فوق را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داد.

ریاست شورا پیشنهاد داد تا لایحه تفریغ بودجه سال‌های 95 و 96 شهرداری رشت با توجه به ایرادات موجود و عدم حسابرسی از دستور جلسه خارج شود.

حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: مراحل انتخاب حسابرس در حال انجام است و از 4 شرکت استعلام قیمت انجام شده است و به‌زودی شرکت بررسی حسابرسی تفریغ بودجه شهرداری کار خود را انجام خواهند داد و این دو لایحه در حال حاضر قابل‌طرح در شورا نیست.

لوایح تفریغ بودجه سال 95 و 96 هر دو با رأی اعضای شورا به مسکوت ماند و از دستور کار شورای اسلامی شهر رشت خارج شد.

لایحه افزایش اعتبار نیروهای شرکت آروند تدبیر کاسپین در صحن شورا مطرح شد. حجت جذب به‌عنوان ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص این لایحه اظهار داشت: برای 49 نفر نیروی پیش‌خدمت بودجه‌ای حدود 2 میلیارد و 900 میلیون تومان در سال 99 پیش‌بینی‌شده است که با توجه به اختلاف‌نظر موجود میان مجلس و اداره کار در خصوص ضریب افزایش حقوق پایه وجود داشته است، مبلغ محاسبه‌شده توسط شرکت با توجه به تغییرات در ضریب افزایش حقوق پایه افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: بخشی حدود 160 الی 170 میلیون تومان از مبلغ برای اضافه‌کار و مابقی مبلغ از کل 500 میلیون تومان درخواستی برای افزایش برای موضوع حق مسکن، دستمزد و سایر موارد در نظر گرفته‌شده است.

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر رشت در خصوص این لایحه اظهار داشت: موردی که وجود دارد در بحث شرکت‌های دیگر است و می‌بایست مشکل سایر پیمانکاران نیز در چنین موارد مشابهی رفع شود.

وی ادامه داد: در بحث بن کارگری همچنان بلاتکلیف مانده‌ایم و کاری انجام‌نشده است. کارگران امروز با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند.

لایحه فوق مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت.

لایحه آب‌نمای بوستان ملت با افزایش 3 میلیارد ریالی از ردیف هزینه زیباسازی شهر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت و انتقال انجام کار آن به معاونت امور زیربنایی منطقه سه شهرداری رشت در صحن شورای اسلامی مطرح شد.

احمد رمضانپور نرگسی ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، در خصوص لایحه فوق اظهار داشت: در جلسه شورای معاونین تصمیم بر این شد که این پروژه انجام شود و از سازمان سیما، منظر به شهرداری منطقه سه انتقال یابد. در زمان حضور سرکار خانم بینا در شهرداری منطقه سه اقدامات مناسبی انجام شده بود و اکنون نیز به این پروژه بازگشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه قرار است توسط معاونت زیربنایی منطقه سه انجام شود، هزینه باید به این مجموعه انتقال یابد. موضوع مورد بحث این بود که از کجا معلوم پس از هزینه کرد بیش از یازده میلیارد تومانی و هزینه کرد فعلی بتوان اجازه بهره‌برداری از این مجموعه آب‌نمای بوستان ملت را به دست آورد؟ در این راستا مقرر شده است تا مشکلات و موانع موجود بر سر راه این کار برطرف شود.

ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت افزود: در این پروژه پست 250 کیلوواتی از ابتدا به کار گرفته‌شده بود و بر اساس قوانین موجود در وزارت نیرو نمی‌توانیم در یک تشکیلات دو پست برق داشته باشیم، برای همین موضوع گفته شد که این پست 250 کیلوواتی حذف شود و پست 750 کیلوواتی مورد استفاده قرار بگیرد. ما برای اینکه با توجه به هزینه‌ها، کار با پست 650 کیلوواتی ادامه پیدا کند که کارشناسان پیشنهاد دادند تا با استفاده از مسیر زیرزمینی شرایط را به‌گونه‌ای داشته باشیم که بتوانیم ضمن اضافه کردن پست مورد نیاز، در آینده نیز توانایی افزایش ظرفیت را داشته باشیم.
بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت در این خصوص گفت: برآورد هزینه بنده و چیزی که هزینه کرد اولیه انجام شده است مبالغ همخوانی نداشته و کارشناس می‌بایست در این موضوع ورود کرده و ضرر و زیان شهرداری رشت بررسی شود. بنده با این لایحه مخالفتی ندارم، اما درخواست کارشناسی بابت سلامت موضوع را دارم تا موضوع بررسی گردد.

فرهام زاهد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: این موضوعاتی که برای بررسی پروژه‌ها و سایر مسائل مطرح می‌شود بهتر است از طریق نامه به شهرداری پیگیری شود، زیرا مصوبات شورا در شهرداری پیگیری نمی‌شود، این موارد که به‌صورت یادداشت به شهرداری تذکر داده می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص همین پروژه شرکت مدعی است که حاضر است لوازم خود را با توجه به افزایش قیمت جمع کرده و برود! اگر شفافیت لازم انجام می‌شد دیگر شاهد اتفاقات این‌چنینی در شهرداری نبودیم.

نایب‌رئیس شورا با طرح سؤال در خصوص اینکه آیا با پرداخت مبلغ فوق کار پروژه نهایی خواهد شد، اظهار داشت: آیا معاونت امور زیربنایی منطقه سه شهرداری رشت برنامه مشخصی برای انجام این پروژه دارد یا قرار است بدون هیچ برنامه‌ای وارد کار شود؟

حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت، گفت: در جلسه کمیسیون خواستار آن شدیم که با بررسی روند پروژه افرادی که کم‌کاری انجام داده‌اند را مشخص و به مراجع ذی‌صلاح معرفی نماییم. در آن زمان می‌توانیم با 600 میلیون تومان کار را انجام دهیم، اما اکنون باید یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه نماییم.

وی افزود: در مقطعی موضوع استفاده از پست برق 650 کیلوواتی مطرح‌شده بود که در نتیجه آن آب‌نما با 80 درصد ظرفیت خود می‌تواند کار کند، ما این تذکر را بدهیم که با پست 750 کیلوواتی و 100 درصد راندمان کار انجام شود.

اسماعیل حاجی پور ریاست شورا نیز عنوان داشت: ما همه شاهد آن بودی که این آب‌نما راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت، اما اتفاقاتی سبب شد تا کار رها شود. بنده نمی‌دانم چه کسی باید پاسخ اینکه 10 میلیارد تومان هزینه شهرداری روی زمین ماند را بدهد؟

وی ادامه داد: نمونه اتفاقات فوق را می‌توان ساختمان آتش‌نشانی مسکن مهر رشت عنوان کرد. قرارداد ما 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و اکنون به 6 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش‌یافته است. بنده قریب به 2 ماه است که پیگیر این موضوع هستم، اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است. بررسی‌های بنده نشان می‌دهد که پیمانکار این پروژه تبدیل به توپ فوتبال شده و در شهرداری از این سمت به آن سمت پاس‌کاری می‌شود. مدتی است ما در شهرداری اقدام به اجرای ماده 48 می‌کنیم؛ یعنی ما بخش اعظمی از پول مردم را دور می‌ریزیم. این پروژه چرا انجام نمی‌شود؟ باید یک نفر در خصوص چنین مسائلی پاسخگو باشد.

حاجی پور ریاست شورا در خصوص جلوگیری از ادامه فعالیت آب‌نمای بوستان ملت پس از مدتی فعالیت، اظهار داشت: گفته می‌شد برخی از ارگان‌ها و نهادها از ادامه فعالیت آب‌نما جلوگیری به عمل آورده‌اند، بنده در این خصوص صحبت و رایزنی کردم که بحث فوق تکذیب شد و به ما گفته شد که مشکلی در این باب وجود نداشته است.

احمد رمضانپور نیز اظهار داشت: بنده به‌عنوان یک برادر شهید عرض می‌کنم، زمانی که قرار بود در بوستان ملت تعدادی از شهدای عزیز گمنام دفن شوند تا این بوستان به محلی مقدس تبدیل گردد، آیا این آب‌نما وجود نداشت؟ چرا در آن زمان به این موضوع توجه نشد که اکنون چند میلیارد تومان از هزینه شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد عمومی و مردمی بلاتکلیف باقی بماند؟

لایحه فوق مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات