سرمايه گذاري 150 ميليارد ريالي دولت براي تامين برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهندس حمزه روغنيان با بيان اينكه بهينه سازي نيروگاه خارك و تأمين برق پايدار در آن جزيره مورد تاكيد مقامات وزارت نيرو ، وزارت نفت و مسوولان استان بوشهر مي باشد گفت: تعميرات اساسي توربين گازي طبق استانداردهاي موجود به نحوي انجام شده كه اكثر تجهيزات مكانيكي ، الكتريكي و ابزار دقيق آن تعويض شده اند . انجام تعميرات با اين گستردگي از زمان انتقال توربين به جزيره خارگ بي سابقه بوده است.
وي با يادآوري اينكه تغيير سيستم حفاظت ژنراتور و كنترل مربوط به توربين گازي از اهميت بسزايي برخوردار است افزود: سرويس هاي دوره اي كليه مولدهاي ديزلي و انجام تعميرات اساسي مولد ها و رله هاي حفاظتي در جزيره خارك با استفاده از توان متخصصين داخلي و بدون نياز به خدمات خارجي با موفقيت انجام شده و شرايط را براي تامين برق مطمئن و پايدار دراين جزيره فراهم كرده است.
روغنيان همچنين از سرويس دوره اي كليه تابلوها و تنظيم رله هاي حفاظتي در مولدهاي توليد برق در جزيره خارك خبر داد و گفت: بررسي وضعيت ترانسفورماتورهاي قدرت و سرويس آنها در اين جزيره نيز زير نظر متخصصين به صورت دوره اي انجام مي گيرد و شرايط براي توليد و تامين برق مطمئن فراهم شده است.
وي با بيان اينكه برخي از اين اقدامات در زمان بيماري كرونا و با سختي فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهيزات به جزيره خارك انجام شده است افزود: انجام به موقع اين اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج بار مصرف برق با موفقيت به اتمام رسيد و شرايط براي عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزيره خارك فراهم گرديد ضمن آنكه همچنان توصيه و تاكيد كارشناسان بر رعايت الگوي مصرف ، صرفه جويي و موكول كردن مصارف غير ضروري به ساعت هاي غير از ساعت اوج مصرف است .
معاون بهره برداري شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر همچنين گفت: با توجه به اهميت تامين برق مطمئن جزيره خارگ و ظرفيت هاي مهمي كه در منطقه وجود دارد، ايجاد و توسعه زير ساخت هاي تامين برق يكي از نيازهاي مهم واساسي اين جزيره است از اين اين موضوع هميشه با حساسيت و اهميت از سوي مسوولان و كارشناسان و متخصصان برق منطقه اي دنبال مي شود .
مهندس روغنيان همچنين بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جويي و مصرف بهينه برق در بين ساكنان نيز تاكيد كرد و گفت: تامين و توليد و توزيع برق در اين جزيره با محدوديت هايي مواجه است ، از اين رو ساكنان و شهروندان اين جزيره بايد بيش از پيش الگوهاي مصرف بهينه را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهند ، مسوولان و دستگاههاي فرهنگي محلي نيز بايد با تعامل و هم انديشي برنامه هاي فرهنگي مصرف بهينه برق را بيشتر و بهتر مورد آموزش و تاكيد قرار دهند.
معاون بهره برداري شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر اضافه كرد: تامين و توزيع برق در جزيره خارگ به عنوان مهمترين پايانه صدور نفت كشور از اهميت بسزايي برخوردار است و تلاش مي شود تا سامانه هاي تأمين برق دراين جزيره داراي ضريب اطمينان بالاتر از استانداردهاي معمولي باشد و احتمال قطع برق در جزيره به حداقل ممكن برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات