«پایگاه دانش» در «طالقانی» جانمایی می‌شود

«پایگاه دانش» در «طالقانی» جانمایی می‌شود

«پایگاه دانش» در «طالقانی» جانمایی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، «پایگاه دانش» دومین المان هوشمند شهری خواهد بود که به صورت تعاملی طراحی شده و با هدف افزایش آگاهی شهروندان از خدمات شهرداری و تشویق آنان به استفاده از این سرویس‌ها عمل می‌کند.
این المان هوشمند تا اواسط مردادماه جاری با همکاری شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ایستگاه شهید طالقانی نصب می‌شود و شهروندان می‌توانند با ایستادن در مقابل آن و پاسخ دادن به چند سوال از طریق صفحه دستگاه، یک بلیت رایگان قطار شهری دریافت کنند و در ضمن این فرایند، اطلاعات خود را در زمینه خدمات الکترونیکی که در اختیار شهروندان قرار دارد، بسنجند.
موضوعات مطرح شده از این طریق، عموما در زمینه خدمات جدید شهرداری بهویژه خدمات الکترونیک است و موضوعاتی همچون کیف پول الکترونیک و شیوه‌های نوین خرید بلیت حمل‌ونقل شهری را شامل می‌شود.
این اقدام همچنین در راستای تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی انجام می‌گیرد که می‌تواند بار ترافیکی خیابان‌های شهر را کاهش دهد و نیز سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان شود.
المان «پایگاه دانش» این قابلیت را نیز دارد که بر اساس مناسبت‌های گوناگون، سوالات و موضوعات متفاوت و متنوعی را مطرح کند و از این طریق توجه شهروندان را به سرویس‌های گوناگونی که برای تسهیل زندگی روزمره و خدمات درخواستی از شهرداری در اختیار آنان قرار می‌گیرد، جلب کند.
حرکت به سمت خدمات الکترونیک در شهرداری که همگام با دیگر شهرهای هوشمند جهان، شتاب بیشتری در مشهد گرفته، طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شهروندان قرار داده است که در صورت اطلاع‌رسانی کافی می‌تواند سبب تسهیل و تسریع دریافت خدمات از سوی شهروندان شود.
تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی نیز از دیگر رویکردهایی است که بنا به تجربه‌های جهانی در حوزه مدیریت شهری، امروزه می‌تواند راهگشای معضلات ترافیکی کلان‌شهرها و نیز بهبوددهنده شرایط زیست شهری باشد.
شایان ذکر است؛ پیش از این نیز المان هوشمند دیگری با موضوع ترغیب شهروندان به انجام حرکات ورزشی در ایستگاه فلسطین قطار شهری مشهد نصب شده بود که مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات