سد بالاخانلو در قزوین سال ۱۴۰۰ آبگیری می‌شود

سد بالاخانلو در قزوین سال ۱۴۰۰ آبگیری می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هدایت الله جمالی پور" در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی سد بالاخانلو در شهرستان بویین‌زهرا عنوان داشت: تأمین آب شرب مطمئن و با کیفیت از مهمترین اولویت‌های استان بوده و سد بالاخانلو با همین هدف بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.
جمالی پور در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و انتخاب "جهش تولید" به عنوان شعار سال اظهار داشت: پروژه سد مخزنی بالاخانلو جزو پروژه‌های جهش تولید بوده و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی سد و تخصیص به موقع اعتبارات آن در سال 1400 آبگیری شود.
"یدالله ملکی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز با اشاره به اهمیت تکمیل این سد برای مردم شهرستان بویین‌زهرا عنوان داشت: این سد با هدف تکمیل رینگ جنوبی آب شرب استان در حال ساخت است و با تکمیل آن، آب شرب پنج شهر و ۳۶ روستا تامین خواهد شد، همچنین از دیگر اهداف این سد جلوگیری از جریانات سیلابی رودخانه حاجی عرب رود است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به مشکلات اجرایی پروژه اظهار داشت: به‌رغم توان تخصصی مناسب پیمانکار متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی و عدم تخصیص به موقع اعتبارات و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه روند اجرایی سد با رکود نسبی مواجه شده که امیدواریم با همکاری و مساعدت مدیران ارشد استانی ضمن تسریع در روند اجرایی سد در سال آینده نیز شاهد آبگیری این سد مهم استان باشیم.
شایان ذکر است، سد بالاخانلو با حجم مخزن ۳۸ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۸۴ متر از کف پی جهت تامین آب شرب شهرهای بویین زهرا، دانسفهان، سگزآباد، شال، اسفرورین و ۳۶ روستا روی رودخانه حاجی عرب رود در حال احداث بوده و در حال حاضر نیز حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات