در اوج گرما استفاده از نادرست از وسايل سرمايشي، مهمترين دليل افزايش مصرف برق / هفته سختي را پشت سرگذاشتيم

در اوج گرما استفاده از نادرست از وسايل سرمايشي، مهمترين دليل افزايش مصرف برق / هفته سختي را پشت سرگذاشتيم

به گزارش پايگاه خبري توانير ، مصرف برق در روزهاي گذشته به دليل استفاده نادرست از وسايل سرمايشي به اوج خود رسيد.

ابوذرصالحي خاطرنشان كرد: امسال اوج مصرف برق از 58 هزار و 250 مگاوات نيز فراتر رفت كه نسبت به سال گذشته يك درصد رشد داشته است.

صالحي با بيان اين كه همه پرسنل صنعت برق در اين روزهاي گرم ، بدون وقفه براي تامين برق هموطنان تلاش مي كنند، ياداور شد: مصرف برق در روزهاي گذشته به دليل استفاده بيش از حد و گاه نادرست از وسايل سرمايشي به اوج خود رسيد.
وي ادامه داد: در روزهاي گرم مقدار قابل توجهي از برق توليدي در كشور، صرف بارهاي سرمايشي مثل كولرهاي آبي و گازي و سيستم هاي سرمايشي چيلرها مي شود. اين درحالي است كه با تنظيم درجه كولرهاي گازي روي 24 درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي، مي توان به ميزان قابل توجهي مصرف برق را كنترل كرد.
صالحي گفت:  امكان ذخيره سازي برق وجود ندارد و به اين منظور بايد براي تامين برق هر دستگاه برقي كه در لحظه روشن مي شود، به همان ميزان بايد در نيروگاه برق توليد و به دست مصرف كننده برسد. پس در هر لحظه ارتباط ما با مشتركان در پايداري برق تاثيرگذار است.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير همچنين به شرايط كنوني و خاص كرونايي كشور اشاره كرد و افزود: همكاران ما در صنعت برق به صورت شبانه روزي در تلاشند كه برق مطمئن و پايدار و بدون لحظه اي وقفه به دست هموطنان در سراسر كشور برسد .  چرا اين روزها هموطناني هستند كه دوران قرنطينه  را در منزل سپري مي كنند  به همين دليل اين روزها برق حكم نفس را براي مردم دارد.
صالحي خاطرنشان ساخت:  از ديد صنعت برق هر خانه مي تواند حكم يك درمانگاه را داشته باشد . به همين دليل نيز  همانگونه كه همكاران ما به شدت براي تامين و پايدار ماندن برق  بيمارستان ها، مراكز درماني مراكز انتقال خون و ساير مراكز حياتي و حساس، تلاش مي كنند،  در مورد برق منازل هم مراقبت ويژه اي دارند.
وي  در عين حال از همه مشتركان خواست كه به ويژه از ساعت 13 تا 17  ، ضمن تنظيم درجه كولرهاي گازي روي 24 درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي، استفاده  از وسايل برقي پرمصرف را نيز به ساعت هاي ابتدايي صبح يا انتهاي شب موكول كنند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات