برخورد قانونی با استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب روستایی در شادگان

برخورد قانونی با استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب روستایی در شادگان


سرپرست آبفا منطقه شادگان از برخورد قاطع و قانونی با استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب روستایی در شادگان خبر داد و گفت: آبفا شادگان در مبحث انشعابات غیرمجاز آب با جدیت وارد میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمود ناصر در اولین همایش بررسی راهکارهای توسعه خدمات در حوزه آبرسانی و همگرایی دهیاران و آب و فاضلاب که در شادگان برگزار شد، گفت: انشعابات غیرمجاز بار مضاعفی را به شبکه توزیع وارد میکنند.

وی افزود: پس از تصمیم دولت مبنی بر ادغام آبفای روستایی با شهری و تحویل ۱۵۰ روستا به امور آبفای شادگان بر آن شدیم تا در راستای حفاظت از سرمایه های عمومی و جلوگیری از تعدی به شبکه انتقال توزیع آب و احقاق حق مشترکین قانونی، نسبت به جمع آوری استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب روستایی که بیشترین صدمه به شبکه توزیع را وارد میکنند، اقدام کنیم.

ناصر در این همایش از دهیاران خواست شرکت آب و فاضلاب را در فرهنگ سازی روستائیان در استفاده قانونی از شبکه توزیع آب و پرداخت به موقع قبوض آب یاری دهند.


سرپرست امور ابفا شادگان در این جلسه،حفظ حقوق مشترکان آب شرب روستایی را علت اصلی برخورد قانونی با صاحبان انشعابات غیر مجاز دانست و افزود: دارندگان این نوع انشعابات با مراجعه به امور آبفا شهرستان، خود، نسبت به دریافت انشعاب مجاز اقدام کنند.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه قبوض آب شرب از سوی مشترکان روستایی شادگان، گفت: بی شک همکاری مشترکان محترم در خصوص پرداخت به موقع آب بها موجب خدمات رسانی بهتر شرکت آب و فاضلاب استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید نیز عدم پرداخت آب بهاء را شرعا جایز ندانسته اند و بر پرداخت بهای آب مصرفی توسط مشترکان تاکید کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عدم پرداخت قبوض آب منجر به تضعیف بنیه مالی و نقدینگی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به عنوان یک شرکت خودگردان و خدمات رسان می‌شود، گفت: این شرکت با وصول به موقع مطالبات خود از مشترکان، قادر به خدمات رسانی مناسب با نیاز و انتظار روستاییان خواهد بود.

ناصر خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۳۹ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب ابلاغی وزارت نیرو، در صورت عدم پرداخت دیون توسط هریک از مشترکان، شرکت آبفا
می تواند ضمن قطع موقت انشعاب مربوطه، نسبت به پیگیری قضایی در خصوص وصول مطالبات اقدام کند که در این حالت هزینه‌های اضافی ناشی از این اقدام برعهده همان مشترک خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه شرکت آبفا اجازه قطع موقت و حتی دائم انشعاب مشترکانی که در پرداخت به موقع قبوض خود تعلل می‌کنند را دارد، اضافه کرد: همیشه سعی ما بر آن بوده که اقدام قهری انجام نگیرد، لذا روستاییان عزیز با پرداخت به موقع آب بهای خود ما را در خدمات رسانی هر چه بهتر یاری کنند.


تنظیم:راشین نجارپور
لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات