پایش لحظه ای شبکه‌های توزیع برق سرآغازی بزرگ برای جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: پایش لحظه ای شبکه‌های توزیع برق کشور سرآغازی بزرگ برای جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی است.

مهندس مهندس همایون حائری در نشست مدیریت مصرف برق مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع برق کشور که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد؛بابیان این مطلب افزود: با راه اندازی مرکز پایش توانیر رصد لحظه ای حوادث و اتفاقات شبکه‌های توزیع برق کشور رخ داد که نقش مهمی در نظارت و کنترل مصرف برق به ویژه در ساعات پیک در شرکت های توزیع برق دارد.

وی با بیان اینکه در 6مرداد ماه پیک مصرف به رقم 58هزار و 245 مگاوات رسیدکه اگر درایت و مدیریت صنعت برق نبود این مقدار به 63هزارو 785مگاوات می رسید یعنی میزان 5500مگاوات مگاوات مدیریت شد اگر قرار بود در این شرایط سخت اقتصادی و فشار تحریم ها نیروگاه ساخته می شد نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی باراه اندازی مرکز" رصد " سال 99 را سرآغاز تحولات عظیم و شگرف صنعت برق عنوان کردو افزود: تبادل دانش وابتکارات همکاران در سراسر کشور می تواند در قالب کتابچه ای گرد آوری و مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس حائری از گزارش ها و اقدامات برنامه ریزی شده مدیریت مصرف و پیک بار شرکت های توزیع برق تشکر کرد و افزود: تامین برق تاکنون در این شرایط کرونایی روزهای گرم با همکاری و تبادل تجربیات همکاران میسر شد.

شناسایی ماینرها بر مدیریت پیک بار تاثیرگذار است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت:دمای بالای هوا به ویژه در شهرستانهای گرمسیر استان به صورت پیوسته از ساعت 9صبح تا 10شب ،استفاده از سیستم های سرمایشی را به حداکثر رسانده است.

مهندس محمد اله داد بابیان اینکه سقف پیک تعیین شده برای توزیع برق این استان از سوی توانیر915 مگاوات است و این درحالی است که نیاز مصرف روزانه استان مرکزی حداقل 1050مگاوات می باشد،افزود: که با مدیریت بار توسط تولید31مگاوات توسط نیروگاه های تجدیدپذیرو همکاری مولدهای خودتامین ،ذخیره عملیاتی ومشارکت مشترکین در طرح های پیک سایی به میزان 70مگاوات مصرف برق مدیریت شده وپیک استان مرکزی به 940مگاوات رسیده است.

وی بیان کرد:نصب 13 هزار کنتور فهام رویت پذیری لحظه ای مصرف 65 درصد از مشترکین برق استان مرکزی را میسر کرده است که نقش بسزایی در مدیریت بار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه شناسایی ماینر ها به ویژه در ایام پیک تابستان نقش تثرگذاری در مدیریت پیک بار تابستان دارد،افزود: 61 مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی تاکنون کشف شده و 5700 دستگاه ماینر جمع آوری و با عاملین آن برخورد قضایی انجام شده است.

مهندس اله داد همچنین بر اصلاح نرخ تعرفه ها ی برق تاکید کردو افزود: انجام این مهم علاوه بر مدیریت مصرف توسط مردم در جلوگیری از اتلاف برق و ایجاد نگاوات ها مهم است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات