مصوبات یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مصوبات یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز نامه شهرداري شيراز در خصوص طرح امكان‌سنجي و برنامه‌ريزي فيزيكي شهربازي بزرگ شيراز با وسعت ۳۰ هكتار در اراضي ۲۰۲ هكتاري انجيره مطرح و با اعلام رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به این ترتیب شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت یک ماه موضوع ۵۰ هکتار دیگر را تعیین تکلیف کند. در ادامه این جلسه نامه فرمانداري شيراز، مبني بر ايراد به مصوبه ايجار واحدهاي تجاري بازارچه هنر با مال الاجاره ۵۰ درصد مبلغ اجاره بهاء كارشناسي براي مدت دوسال بررسی و مقرر شد شورای اسلامی شهر شیراز ظرف مدت دو هفته جلسه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری شیراز تشکیل داده و نسبت به رفع ابهام مصوبه مذکور اقدام کرده و پس از بررسی مجدد به صحن شورا ارجاع شود.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه «دستورالعمل تشویقی، نوسازی بافتهای فرسوده» دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه بود که با کسب آراء لازم و با لحاظ اصلاحات لازم به تصویب رسید.

طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص تهیه لایحه دستورالعمل حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات در ادامه جلسه فوق مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب این طرح شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت دو هفته لایحه دستورالعمل حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها در حوزه فناوری اطلاعات را تهیه و به شورا ارائه کند.

دیگر طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص طرح ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی شهر بود که مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا بازگردانده شود.

نامهرنامه سامور مالی شورا درخصوص تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر شیراز دیگر دستور این جلسه بود که از سوی اعضای شوری شهر شیراز بررسی شد و با تفریغ بودجه ۴۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی سال ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر هزینه کرد قطعی مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۸ ریال و مبلغ ۱۸میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۹۲ ریال کاهش نسبت به هزینه مصوب و به شرح یک جلد دفترچه پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

لایحه شهرداری شیراز درباره تغییر پهنه محدوده شهرک شهید بهشتی از R111 (مسکونی دو طبقه) بهR121 (مسکونی سه طبقه) موضوع مطروحه دیگر جلسه یکصد و چهل و سوم بود که به این ترتیب تغییر ضابطه پهنه محدوده شهرک شهید بهشتی ازR111(مسکونی دو طبقه) به R121(مسکونی سه طبقه) به شرح نقشه پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

اما لایحه دیگر شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مبلغ کل سرمایه‌گذاری پروژه مجتمع مسکونی- تجاری گلستان حائز رأی قانونی نشد و لایحه فوق بایگانی شد.

همچنین لایحه شهرداری شیراز درخصوص لغو مصوبه مربوط به تنظیم متمم قرارداد با هیئت امنای مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) و هیئت امنای مجتمع مذهبی امام حسین (ع) بررسی و با توجه به اینکه کاربری ملک و پروانه ساختمانی موضوع مصوبه مذهبی بوده و امکان تغییر کاربری و واگذاری در قالب کاربری‌های غیرمذهبی وجود نداشته و از سویی بر اساس ماده ۹۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور واگذاری ملک از سوی شهرداری با کاربری غیر مذهبی امکان پذیر نخواهد بود، با لغو مصوبه موافقت شد.

طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز درباره بررسی مصوبات این کمیسیون دیگر دستورکار جلسه بود که با کسب آراء لازم به تصویب رسید.

براین اساس با تغییر نام پل طبیعت به نام پل زندگی، نامگذاری خیابان بی‌نام طلاییه ۱ به نام شهید «ابوالفضل اوجی»، نامگذاری کوچه شماره ۳ خیابان مریم در بلوار آزادگان به نام شهید «محمد وفادار»، نامگذاری کوچه شماره ۱۰ خیابان سلحشوران به آدرس بلوار تخت جمشید به نام شهید «مهدی نجفی» و نامگذاری کوچه ۴۷ بلوار استقلال به نام شهید «حجت اله خرم دشتی» موافقت شد.

همچنین با تغییر نام بلوار جمهوری واقع در گویم به نام شهیدان زمانی مواقفت و مقرر شد تابلویی با تصاویر برادران شهید «اصغر و مهدی زمانی»، برادران شهید «رحیم و کریم زمانی»، برادران شهید «حمیدرضا و علیرضا زمانی سودرجانی» و برادران شهید «محمدرضا، علی‌رضا و احمدرضا زمانی» در این بلوار نصب شود.

لايحه شهرداري شيراز، مبني بر اصلاح مصوبه كاهش عوارض و بهاي خدمات سال ۹۹ ارسالي از كميسيون برنامه و بودجه، امور حقوقي و املاك شورا نیز با حضور اعضا بررسی و به شرح اعمال اصلاحات لازم به تصویب رسید.طرح

كميسيون گردشگري و زيارت شورا درباره بررسي پيشنهاد «ايجاد دبيرخانه شيراز؛ شهر جهاني صنايع دستي» دستور کار پایانی این جلسه بود که به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد شهرداری شیراز نسبت به تدوین لایحه دستورالعمل تشکیل دبیرخانه « شیراز؛ شهر جهانی صنایع دستی» ظرف مدت بیست روز اقدام و نتیجه را به شورا ارسال کند و مصوبه فوق منوط به اینکه شهردار شیراز به عنوان دبیر با ابلاغ دو وزیر منصوب شود قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات