عرضه انرژی در کشور امسال رشد ۴.۵ درصدی داشته است/ انعقاد ۲۹۴ هزار تفاهم‌نامه با واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

عرضه انرژی در کشور امسال رشد ۴.۵ درصدی داشته است/ انعقاد ۲۹۴ هزار تفاهم‌نامه با واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» شنبه شب در گفت و گوی ویژه برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک اظهار داشت: در بخش خانگی حدود ۴۰۰ مگاوات را توانستیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها مدیریت کنیم و مردم هم با اعتمادی که داشتند همراهی کردند.
وی یادآوری کرد: ۱۲۰ هزار تفاهم نامه در سال گذشته با بخش های تولیدی و انرژی کشور منعقد شد که در ساعت های اوج بار، مصرف خود را کاهش داده و در ساعت های دیگر تقاضای بیشتری داشته باشند که این تعداد امسال به ۲۹۴ هزار تفاهم نامه رسیده است.
اردکانیان گفت: پارسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به این واحدها در ازای کاهش مصرف و تقاضا در ساعت‌های اوج مصرف پرداخت شد.
وزیر نیرو همچنین اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بار گردش آب و برق با مصرف کنندگان است و باید از همراهی‌های مردم بویژه در شرایط کرونایی قدردانی کنم.
اردکانیان افزود: هر سال حدود یک میلیون مشترک جدید داریم که باید به این مجموعه برق رسانی شود و در سال جهش تولید تمام واحدها به کمک می آیند و این نیازمند عرضه انرژی است که در قبال آن انجام صادرات و تحقق تعهدات انرژی صورت می‌گیرد تا اوج بار کمتری داشته باشیم.
وی افزود: نمی توان گفت که اوج بار امسال سپری شده، اما امسال هم افزایش آن از یک درصد نسبت به سال قبل تجاوز نخواهد کرد و این در حالی است که به صنایع ۱۰ درصد انرژی بیشتری داده شده است. وقتی واحدها درخواست انرژی بیشتر دارند به منزله افزایش تولید و خطوط تولید است.

​این خبر تکمیل می‌شود...

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات