سه میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی دشت ممبی تزریق...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز استان گفت: در صورت تکمیل طرح تغذیه مصنوعی سه میلیون متر مکعب آب، به سفره‌های زیر زمینی دشت ممبی در شهرستان بهمئی تزریق می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز استان گفت: در صورت تکمیل طرح تغذیه مصنوعی سه میلیون متر مکعب آب، به سفره‌های زیر زمینی دشت ممبی در شهرستان بهمئی تزریق می‌شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همزمان با آغاز عملیات اجرائی این طرح با تاکید بر اهمیت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و در دست اجرا بودنِ طرح‌های سازه‌ای و عمرانی در این زمینه گفت: با اجرای طرحِ تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب، ۳ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی دشت ممبی در شهرستان بهمئی تزریق می‌شود و شرکت آب منطقه‌ای استان از همه توان اجرایی خود برای تکمیل، توسعه و بهره برداری مفید این طرح‌ها استفاده می‌کند.

رسول فرهادی بر ضرورت پیگیری اقدامات غیر سازه‌ای منابع آب به ویژه طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در کنار طرح‌های سازه‌ای از جمله طرح احداث سد‌های مختلف از جمله سد سرآسیاب یوسفی و قلات و تغذیه مصنوعی ممبی تاکید کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح حفظ پوشش گیاهی، کنترل ریزد گردها، بهبود راندمان سفره‌های آب زیر زمینی و تغذیه منابع، ذخیره سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت روان آب‌ها است.


وی با بیان اینکه مبلغ ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و تملک دارائی‌های استان برای اجرای این طرح تامین شده است گفت: برای تکمیل این طرح ۳۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

فرهادی افزود: این طرح شامل یک بند انحرافی بتونی به طول ۶۴ متر و ارتفاع از روی سیل سه و نیم متر است که با هدف کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی و برای تامین آب شرب دام بهره برداران و ساکنان عرصه‌های طبیعی محدوده این طرح ساخته می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود براساس قرارداد‌های منعقد شده با پیمانکار تا سه ماه آینده این طرح به بهره برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات