استفاده بیشتر از ظرفیت سپاه کربلا در بخش مدیریت سیلاب و خدمت...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران در نشست مشترک فرماندهی سپاه کربلا با مدیرعامل آب منطقه ای مازندران که در محل دفتر فرماندهی سپاه استان برگزار شد ابتدا آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ضمن قدردانی از خدمات سپاه به ویژه بسیج سازندگی در مدیریت سیلاب درخصوص ایمن سازی شهرها و روستاهای در معرض سیل گفت: در سیلاب سال97 و 98 انصافاً سپاه کمک بسیار زیادی به بخش آب کرده که جا دارد از فرماندهی این سپاه و نیروهای تحت سرپرستی آن بخصوص بسیج سازندگی تشکر و قدردانی کنیم و تمایل داریم این همکاری از جمله در مناطق سیل زده جدید به ویژه در مناطق محروم گسترش بیشتری پیدا کند.

یخکشی با اشاره به نقش قرارگاه سازندگی سپاه در توسعه زیرساخت کشور گفت: هم اکنون 2000 میلیارد تومان از پروژه های این شرکت همچون سد مخرنی هراز و مولفه های وابسته به آن از جمله کانال انتقال آب چالوس تا بابلرود توسط این قرارگاه در دست اجراست که سپاه کربلای مازندران می تواند در تکمیل این پروژه ها به ویژه بهره گیری از ظرفیت قرارگاه به ما کمک قابل توجهی نماید.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران افزود: علاوه بر طرح های یادشده موضوع مهم دیگری که بعنوان یک کار مشترک در برنامه داریم بحث تکمیل و بهره برداری پارک موزه دفاع مقدس است که این پارک موزه در حاشیه رودخانه تجن قرار دارد که باید جلسات و پیگیری های مشترکی در سطح استان و ملی داشته باشیم تا ان شااله به سرانجام برسد.

سپس سردار مسلمی فرماندهی سپاه کربلای مازندران با اشاره به ظرفیت استان در بخش آب و کشاورزی و ضرورت توجه ویژه به این بخش گفت: متاسفانه هنوز روش های تامین آب در این استان سنتی بوده و زیرساخت های آن توسعه نیافته است. بهره وری در بخش کشاورزی پائین بوده و افراد به راحتی زمین خود را تغییر کاربری داده و بسیاری از اراضی کشاورزی و باغات تبدیل به ویلاها می شوند.

مسلمی افزود: باید تلاش کنیم کشاورزی معیشتی ما تغییر کند و این مستلزم داشتن برنامه استراتژیک مناسب بوده و مدیران ما بتوانند با آینده نگری برنامه خود را براساس افق درازمدت ترسیم کنند.

ایشان با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر بین دو دستگاه گفت: سپاه کربلا آمادگی خود را برای خدمت رسانی بیشتر به مردم در هر بخشی از جمله آب اعلام می دارد که خوشبختانه این همکاری از گذشته بین دو دستگاه شکل گرفته اما باید توسعه یابد.

مسلمی در پایان تکمیل پروژه پارک موزه دفاع مقدس را از مطالبات مهم مردم استان برشمرد و گفت: باتوجه به محدودیت اعتبارات استانی رقم تخصیصی برای این پروژه ناکافی است و باید تلاش کنیم تا ردیف ملی برای این پروژه لحاظ تا ان شااله هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری کامل برسد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات