تاسیس نخستین ایستگاه تحقیقاتی وزارت نیرو در گلبهار

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت منطقه‏ای خراسان رضوی گفت: نخستین ایستگاه تحقیقاتی وزارت نیرو در شهر گلبهار توسط شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تاسیس و آماده تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمود ارجمند شریف با اعلام این خبر افزود: تاکنون عملیات دیوارکشی در اطراف این زمین اجرا شده و طی مذاکرات انجام شده با شرکت عمران شهر جدید گلبهار مصوب شده است این زمین به مساحت 4000 متر افزایش یابد.

وی اظهار کرد: هدف استفاده از 2000 متر اولیه زمین، تاسیس ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی لایسیمتری بوده که با افزایش مساحت زمین کاربری این ایستگاه به ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی آب و هواشناسی ارتقا خواهد یافت. همچنین برای دسترسی به امکانات و انشعابات آب، برق و گاز با ادارات ذی‏ربط مکاتبات لازم انجام شده است.

ارجمند عنوان کرد: این ایستگاه، اولین ایستگاه تحقیقاتی مطالعاتی سطح کشور است که می‏توان به‏عنوان پایلوت انجام شود و در صورتی‏که دستاوردهای قابل قبولی داشته باشد به شرکت‏های آب منطقه‏ای سایر استان‏ها نیز پیشنهاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اجزای مهم به‏منظور برآورد بیلان آبی استان و اندازه‏گیری تبخیر و تعرق است. اطلاعات در مورد تبخیر- تعرق در برنامه‏ریزی آبیاری و زهکشی حائز اهمیت می‏باشد. لایسیمترهای وزنی به‏عنوان یکی از دقیق‏ترین روش‏های اندازه‏گیری مستقیم تبخیر-تعرق می‏توانند مورد استفاده قرار گیرند. این ابزار اندازه‏گیری، تغییرات رطوبت خاک را مستقیما و به‏صورت دقیق اندازه‏گیری می‏کند.

گفتنی است سیدحمید میرقاسمی، به نمایندگی از دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مسئولیت تاسیس، تجهیز و راهبری این ایستگاه را بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات