صدور پایان کار ساختمان منوط به استفاده از مصالح استاندارد شد

صدور پایان کار ساختمان منوط به استفاده از مصالح استاندارد شد


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اعلام کرد پایان کار ساختمان در خراسان شمالی منوط به استفاده از مصالح استاندارد و رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، مهندس علی اکبر رمضانی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در روند ساخت و ساز الزامی است و مهندسان ناظر و مجری تأیید پایان کار ساختمان را منوط به استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب کنند.

اظهار داشت: از مهندسان ناظر درخواست می شود چنانچه در روند ساخت و ساز از مصالح بی کیفیت استفاده شود، در راستای تأمین ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، حفظ حقوق بهره بردار و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش کنند تا اصلاحات و رفع انحراف از اصول استاندارد را جدی بگیرند و تا رفع آن توسط مجریان پیگیری کنند.

مهندس رمضانی تصریح کرد: اینکه گفته می شود استفاده از مصالح استاندارد و صنعتی هزینه ساخت و سازها را افزایش می دهد باور غلطی است و قطعاً ساختمان‌هایی که با مصالح استاندارد و صنعتی ساخته می شوند، در برآوردهای کوتاه مدت و بلند مدت (طول عمر ساختمان) هزینه در آنها کاهش می یابد و دارای توجیه اقتصادی و فنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهارداشت: نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد جزئی از وظایف مهندسان ناظر است و مجریان مکلف به رعایت و کنترل آن از حیث رعایت ضوابط “بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان” با تأکید بر روش های اجرایی استاندارد برای ساختمان های در حال ساخت و ساختمان هایی که اقدام به شروع ساخت می کنند، هستند.

سامانه پایش انرژی در استان راه اندازی می شود

خبر دیگر اینکه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: پیشنهاد داریم با همکاری دستگاه ها و شرکت های خدمات رسان  سامانه پاییش انرژی را در استان راه اندازی  کنیم.

مهندس علی اکبر رمضانی اظهار داشت: در این برنامه می توان مصرف انرژی را با همکاری دستگاه هایی همچون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز مانیتور و مشاهده کرد.

مهندس رمضانی با اشاره به اینکه در خصوص راه اندازی این سامانه اعلام آمادگی می کنیم، افزود: با سامانه پایش انرژی، میزان مصرف به ازای هر متر مربع مشخص می شود و می توان  اصلاح مصرف را در دستور کار داشت.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه کارشناسان می توانند میزان مصرف را ساماندهی و در جهت کاهش آن برنامه ارائه  دهند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات