عملیات اجرایی بدنه سد دالکی در بوشهر رسماً آغاز شد

عملیات اجرایی بدنه سد دالکی در بوشهر رسماً آغاز شد

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی محمدی" در حاشیه این مراسم که با حضور استاندار بوشهر، مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد، اظهار کرد: برای تکمیل این سد و احداث فرازبند و بدنه آن به اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریال نیاز است که بخشی از آن از طریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بخشی از آن از محل اعتبارات پیوست بودجه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تامین مالی این پروژه روش‌های مختلفی پیش بینی شده است که یکی دیگر از این روش‌ها استفاده از محل ماده 56 فاینانس داخلی است که این مسیر نیز در حال پیگیری است.

محمدی افزود: حجم مخزن سد دالکی 270 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی آن 430 میلیون مترمکعب است. با آبگیری این سد می‌توان رهاسازی آب به صورت تنظیم شده برای نخلستان‌ها را آغاز کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم تا با تامین اعتبار به موقع، تا سال 1400 به مرحله آبگیری سد برسیم و آب سد دالکی به نخیلات اراضی پایین دست آن اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشخصات فنی تونل های انحراف آب گفت: دو رشته تونل با مجموع طول 1500 متر و ظرفیت انتقال آب 2870 مترمکعب در ثانیه جهت این پروژه احداث شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این تونل‌ها بیش از 54 هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و 350 هزار مترمکعب حفاری و خاکبرداری صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات