مدیریت مصرف 134 مگاواتی برق در قم

مدیریت مصرف 134 مگاواتی برق در قم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی آهنین‌پنجه" در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی روز شبکه نور، افزایش شدید گرمای هوا را در روزهای اخیر منجر به رشد چشمگیر مصرف دانست و گفت: با این وجود با همکاری مردم، کشاورزان، ادارات و صنایع توانستیم مصرف را مدیریت و از خاموشی‌های اضطراری جلوگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با قدردانی از مشارکت مردم و سایر بخش‌ها در طرح‌های مدیریت مصرف، از انعقاد حدود 5600 تفاهم‌نامه همکاری با بخش‌های مختلف در راستای مدیریت مصرف خبر داد و خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها در مجموع به کاهش 134 مگاواتی مصرف برق در استان منجر شد که پایداری برق در شبکه را به دنبال داشته است.
وی سقف تعیین شده مصرف برق در استان قم را در هفته جاری 820 مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: پیک مصرف برق در قم در این هفته به 819 مگاوات رسید و اگر مشارکت 134 مگاواتی در استان رخ نمی‌داد مصرف به 950 مگاوات می‌رسید.
آهنین‌پنجه با اشاره به سهم بخش‌های مختلف در مدیریت مصرف اظهار داشت: به بخش‌هایی که همکاری‌های لازم در مدیریت مصرف را داشته باشند از سوی وزارت نیرو و شرکت برق پاداش تعلق می‌گیرد که سال گذشته در این خصوص 5 میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکان اختصاص یافت.
وی همکاری صنعتگران را منجر به کاهش 87 مگاوات برق در پیک مصرف دانست و گفت: همکاری خوب بخش کشاورزی نیز 27 مگاوات مدیریت مصرف در این بخش را به همراه داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم تأکید کرد: کشاورزانی که بین ساعات 13 تا 17 از برق مصرف نمی‌کنند بیست ساعت مابقی شبانه‌روز را می‌توانند به صورت رایگان از برق استفاده کنند.
وی با بیان اینکه 37 درصد مصرف برق در بخش خانگی است، اظهار داشت: با هدف صرفه‌جویی 19 مگاواتی مصرف در این بخش امسال با یک مشاور قرارداد بستیم تا در این زمینه بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات