لزوم جابجایی 500 صنف مزاحم فعال  به شهرک صنایع کارگاهی

لزوم جابجایی 500 صنف مزاحم فعال به شهرک صنایع کارگاهی

مهدی پایواره در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک با تاکید بر فعالیت 350 صنف در شهرک صنایع کارگاهی گفت: تعدادی از این مشاغل طی سالیان گذشته قطعه زمین و تسهیلات مناسبی را برای انتقال به شهرک صنایع کارگاهی دریافت کردند اما در انتقال صنف خود به این شهرک کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به معضلات ترافیک و آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت مشاغل مزاحم در داخل شهر تبیین کرد: شهرک صنایع کارگاهی با امکاناتی مثل فضای سبز، نمازخانه، آسفالت مناسب معابر و... مکان مناسبی برای فعالت این نوع از مشاغل و اصناف است.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان تاکید کرد: اصنافی که قبلا از شهرداری بابت انتقال به شهرک صنایع کارگاهی زمین دریافت کرده‌اند اگر ظرف سه تا شش ماه آینده جابه‌جا نشوند این زمین‌ها طبق قانون از آنها گرفته شده و به مشاغلی که در بافت مشغول فعالیت هستند واگذار می‌شود.

پایواره، توسعه بازارهای روز شهروندی را از وظایف تشکیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری برشمرد و با دعوت از سرمایه گذاری برخی شهروندان دارای املاک برای احداث بازار روز با کمک شهرداری عنوان کرد: در 2.5 ماه گذشته بازار شب به منظور ساماندهی دستفروشان متفرق در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها در مجاورت بازار مهستان با 40 غرفه افتتاح شد.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی با اشاره به فعالیت برخی بانوان دست‌فروش سرپرست خانوار تولیدکننده صنایع دستی و خانگی از پیش‌بینی و انجام طرح مطالعاتی برای احداث بازار روز صنایع دستی ویژه این قشر آسیب‌پذیر خبر داد و گفت: بازار فروش صنایع دستی و خانگی ویژه بانوان سرپرست خانوار در مرحله جانمایی و انجام طرح مطالعاتی است که مقرر شده در پارک‌ها سطح شهر مانند بوستان شهید قدیرزاده اجرا شود.

پایواره در ادامه از راه‌اندازی بازار روز خودرو همانند برخی کلان شهرهای مجاور کاشان خبر داد و گفت: برای احداث دوشنبه بازار خودرو  زمینی در شهرک صنایع کارگاهی اختصاص یافته و مطالعات طرح در دست اقدام است  تا با کمک پلیس راهور و نیروی انتظامی این طرح عملیاتی شود و دیگر کمتر شاهد استفاده برخی املاک‌داران از فضای معبر عمومی برای عرضه خودروهای فروشی خود باشیم.

به گفته وی با توجه به حضور روزانه کامیون‌های حمل میوه و تره بار از اقصی نقاط ایران در میدان میوه و تره بار فضای این مجموعه به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و رعایت توصیه‌های بهداشتی  نیز با نصب بنر و... به مراجعان گوشزد می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات