تولید 16 هزار  و 186 گیگاوات ساعت برق در خوزستان/ رشد 3 درصدی مصرف انرژی استان در پیک تیرماه

تولید 16 هزار و 186 گیگاوات ساعت برق در خوزستان/ رشد 3 درصدی مصرف انرژی استان در پیک تیرماه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فرامرز شادفر" اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی 5 هزار و 27 مگاوات است، در بخش DG نیز 65 مگاوات ظرفیت وجود دارد.
وی تصریح کرد: از 16 هزار و 186 گیگاوات ساعت برق تولیدی 41.2 درصد را نیروگاه‌های برق آبی و 58.1 درصد را نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید کرده‌اند و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده 0.7 درصد بوده است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌­ای خوزستان افزود: از 9 هزار و 397 گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه های گازی و حرارتی 42 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 58 درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.
شادفر اضافه کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود 76 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
وی با بیان اینکه پیک تیر سال جاری 8 هزار و 378 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 3.6 درصد افزایش داشته است، گفت: انرژی مصرفی در چهار ماهه اول سال 99 برابر 14 هزار و 668 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود  2.32 درصد افزایش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ­ای خوزستان تاکید کرد: برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (13 تا 17 و 21 تا 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط تمامی مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات