جلوه‌گری فرهنگ و تمدن تبریز در پایتخت و کلانشهرهای کشور

جلوه‌گری فرهنگ و تمدن تبریز در پایتخت و کلانشهرهای کشور

به گزارش شهریار، سعید حاجی‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با ۱۴ مرداد که با عنوان «روز تبریز» نامگذاری شده است؛ در راستای معرفی هر چه بیشتر این کهن شهر، هماهنگی‌های لازم جهت اکران این بیلبوردهای شهری توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام یافته است.

او ادامه داد: قرابت‌های فرهنگی، معماری و تاریخی از مهمترین ویژگی‌های انتخاب این شهرها برای معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز به شمار می‌رود.

حاجی‌زاده افزود: این بیلبوردها در شهرهای اصفهان، کرمان، مشهد، شیراز، تهران، یزد و زنجان اکران خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با تشریح جزئیات اماکن ارائه شده جهت معرفی، تصریح کرد: در این طرح ها بازار مسگرخانه کرمان به لحاظ شاخصه‌های معماری با بازار تبریز، تفرجگاه کوه سنگی مشهد با تفرجگاه ائل گلی تبریز، کاخ گلستان تهران با موزه قاجار تبریز، پل خواجوی اصفهان با پل قاری تبریز، حافظیه شیراز با مقبره الشعرای تبریز، مسجد جامع یزد با مسجد جامع تبریز و گنبد سلطانیه زنجان با مسجد کبود تبریز تطبیق شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

او هدف از این اقدام را افزایش ارتباط و تعامل بین استان‌ها عنوان کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت‌ کلان شهرهای کشور در جهت توسعه گردشگری و آشنایی متقابل شهروندان با فرهنگ، تاریخ و تمدن سرزمین مان، بسیار ثمربخش خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات