سد "نعمت‌آباد" همدان 2 ماه دیگر افتتاح می‌شود

سد "نعمت‌آباد" همدان 2 ماه دیگر افتتاح می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" با بیان اینکه در حال حاضر کارگاه اجرایی سد فعال است و حدود 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بخش کوچکی از کارهای اجرایی این سد باقی مانده است که طی دو ماه انجام خواهد شد و سد مذکور به مرحله افتتاح خواهد رسید. بخش عمده عملیاتی که باقی مانده است مربوط به بخش عمرانی است و قسمت کمی از امور هیدرومکانیکال این سد باقی مانده است.
وی، مجموع اعتبار هزینه شده تاکنون برای این پروژه را حدود 596 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سد در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح خواهد شد و امیدواریم با تاثیرگذاری بسزایی که در رونق گرفتن اراضی کشاورزی دارد منجر به جهش تولید در محصولات کشاورزی این منطقه شود.
سد نعمت آباد با هدف بهبود منابع آب کشاورزی منطقه احداث شده و آب کشاورزی 450 هکتار از اراضی را تامین خواهد کرد. این سد با عرض تاج 7 متر، طول تاج 600 متر و حجم مخزن 4.6 میلیون مترمکعب روی رودخانه شهاب احداث شده است که در حال حاضر 2.2 میلیون متر مکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد.
عملیات اجرایی سد نعمت‌آباد توسط دو پیمانکار در حال اجرا است؛ شرکت آب و خاک پارس پیمانکار بخش عمرانی و شرکت فناوری نوین نیرو پیمانکار هیدرومکانیکال این سد است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات