استفاده از ظرفیت سدهای استان کردستان و دعوت از سرمایه...

استفاده از ظرفیت سدهای استان کردستان و دعوت از سرمایه...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن دعوت از سرمایه گذاران، بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌ها و پتانسیل های گردشگری پیرامون سدها و دریاچه‌های استان تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان ، مهندس کامران خرم ضمن اشاره به توپوگرافی سدهای استان ، اظهار داشت: سدها و دریاچه های استان کردستان با مناظر بی نظیر و جاذبه های خاصی که دارند، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان ، بشمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه از دیرباز پیرامون دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ازجمله مناطقی بوده‌اند که تجمع جوامع انسانی در آن شکل گرفته است ، گفت: تمایل مردم به پهنه های آبی طبیعی یا مصنوعی غیر قابل انکار بوده است و سازه های های آبی همواره پتانسیل کافی جهت جذب گردشگر را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: استفاده از سدهای کردستان با وجود تنوع، زیبایی و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زمینه ساز رشد صنعت گردشگری بوده و متعاقب آن ، توسعه اقتصادی را بهمراه داشته و می تواند باعث اشتغالزایی جمعی از شهروندان این استان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری آبی، ظرفیت زیادی برای ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: این طرح علاوه بر رونق تولید ، اشتغال و تنوع بخشیدن به اقتصاد منطقه می‌تواند در کنار کشاورزی برای اهالی روستاهای اطراف سدها منبع خوبی جهت درآمدزایی باشد.

مهندس خرم ادامه داد: استفاده بهینه از جذابیت‌های موجود گردشگری در حاشیه سدهای استان و ایجاد جذابیت‌های جدید در جهت توسعه گردشگری هماهنگ با طبیعت را‌ می‌توان از آثار مثبت گردشگری در اطراف مخازن سدها برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه گردشگری حاشیه سدهای کردستان دعوت کرد تا در راستای اعتلای صنعت گردشگری استان گامی مهم برداشته شود

وی گردشگری و گذراندن اوقات فراغت به شیوه‌ای جدید را نیاز جامعهکنونی عنوان کرد و افزود: امروزه گردشگری در دنیا یکی از منابع درآمد و از عوامل موثر در تبادلات فرهنگی بین استانها و حتی کشورهای دیگر بشمار می‌آید و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز اهمیت ویژه می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اذعان داشت: در حال حاضر شرکت آب منطقه ای کردستان عملیات مطالعاتی چهار سد قشلاق، گاران، امیرآباد و رمشت را به اتمام رسانده و مدل مالی و لکه های مستعد گردشگری برای فعالیتهای مرتبط در این سدها مشخص گردیده است.

وی با بیان اینکه سدهای زیویه، عباس آباد و بانه نیز برای مطالعه در زمینه گردشگری در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مطالعات گردشگری این سدها هم به پایان برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات