حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در برنامه دریچه رادیوگیلان

حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در برنامه دریچه رادیوگیلان


حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در برنامه دریچه رادیوگیلان

حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در برنامه دریچه رادیوگیلان

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، معاون بهره برداری و توسعه آب این شرکت با حضور در برنامه دریچه رادیو گیلان، ضمن تشریح آخرین وضعیت منابع آبی در گیلان، اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب پایدار در حوزه روستاها را برشمرد.

مازیار غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی از اسفند ماه سال 98 اظهار داشت: پس از این اتفاق، خدمات آبرسانی و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در حیطه اختیارات شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان گیلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در 52 شهر و حدود 1800 روستا خدمات رسانی دارد تصریح کرد: منابع تأمین آب شامل چشمه ها، آبهای سطحی و چاهها هستند که مناطق شهری حدود 61درصد، از منابع سطحی و تصفیه خانه ها استفاده می کنند و در روستاها 74درصد از چاهها، که با وارد مدار شدن فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، سهم روستاها از منابع سطحی افزایش خواهد یافت.

غلامپور در پاسخ به سئوال مجری برنامه در خصوص درصد روستاهای تحت پوشش اظهار داشت: 77.3درصد روستاها از آب شرب بهره مند هستند و 99.93 درصد جمعیت شهری نیز تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان می باشند.

وی در ادامه گفت: 348 روستای بالای 20 خانوار تحت پوشش خدمات شرکت نیستند که طی دو سال گذشته شرکت آب و فاضلاب روستایی سابق از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه ها استفاده نمود و برای سال 1399 نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که امیداست با بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در این حوزه، باقیمانده روستاها نیز تحت پوشش قرارگیرند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با اشاره به سیاست های اجرایی این شرکت تصریح کرد: اولین گام در اجرای پروژه های آبرسانی، شناسایی منابع تأمین آب پایدار، اجرای خطوط انتقال و تأسیسات مربوط به آن و در نهایت شبکه توزیع است که با انجام کار متناسب در مناطق روستایی علاوه بر احداث شبکه توزیع، منابع تأمین آب پایدار هم مدنظر قرار می گیرد.

غلامپور با معرفی سامانه ارتباطات مردمی 122 شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خاطرنشان کرد: این سامانه بصورت 24 ساعته آماده دریافت پیامها و نظرات مردمی می باشد و مردم عزیز استان در صورت مشاهده هرگونه تغییر در کیفیت آب با این مرکز تماس حاصل نمایند.

وی همچنین با اشاره به اجرای 400 کیلومتر احداث شبکه توزیع آب در روستاهای حاشیه شهر رشت اظهار داشت: پیش بینی شده است مجتمع های لات کته سر، بیج، گوراب و خطوط انتقال رشت تا انزلی از آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بهره مند شوند و با توجه به اینکه روزهای پایانی ساخت این تصفیه خانه سپری می شود با بهره برداری از آن، مشکلات شهرهای برخوردار از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به لحاظ کمی و کیفی مرتفع خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با اعلام اقدامات انجام شده در مناطق روستایی در راستای ارتقاء خدمات رسانی یادآور شد: 86 مورد اصلاح ساختار چاه انجام شده و با توجه به فصل تابستان و افزایش میزان مصرف آب و کاهش دبی چشمه ها، مدیریت مصرف آب ضروری و اجتناب ناپذیر است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات