هزینه یک کیلومتر تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها معادل یک متر...

در دیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان و فرماندار شهرستان آزادشهربر تعیین حد بستر و حریم رودخانه های استان به ویژه در شهرستان آزادشهر به جهت جلوگیری از تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این دیدار اظهار کرد: وظایف اصلی شرکت آب منطقه ای گلستان در بخش مهندسی رودخانه، تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها است که تاکنون در ۱۴۰۰  کیلومتر از رودخانه های استان انجام شده و حدود ۱۵۰۰ دیگر نیاز به تعیین حد بستر و حریم دارد و اعتبار ۱و نیم کیلومتر دیواره سازی به تعیین حد بستر و حریم اختصاص یابد ، می توان کل رودخانه های استان را تعیین حد بستر و حریم کرد.

وی بیان کرد: اخذ سند، علامتگذاری(رپرگذاری) و گشت و بازرسی رودخانه های استان از دیگر فعالیتهای شرکت آب منطقه ای در بخش مهندسی رودخانه ها است که هر ۱۰۰ کیلومتر رودخانه در استان به یک اکیپ فنی و هر سه اکیپ فنی به یک اکیپ حقوقی نیاز دارد که به دلیل کمبود اعتبار تنها ۶ اکیپ سه ماهه در حفاظت از رودخانه های استان فعال است که با رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

مهندس حسینی در ادامه با توجه به آسیب پذیر بودن شهرستان آزادشهر در بحث سیلاب بر حفظ و حراست از رودخانه های شهرستان در مقابل تجاوز به بستر و حریم و لایروبی کردن رودخانه ها در این شهرستان و نیز مسائل آبخیزداری و مدیریت اراضی شیبدار زراعی تاکید کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این دیدار، ضمن تشکر از فرماندار شهرستان آزادشهر در خواست نمود همکاری و تعامل با اداره منابع آب آزادشهر و رامیان بیش از پیش ادامه داشته باشند.

فرماندارشهرستان آزادشهر نیز ضمن خوشامدگویی و تشکر از تلاش های شرکت آب منطقه ای و سرپرست شرکت و رییس اداره منابع آب شهرستان اظهار کرد: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک هدیه الهی برای جلب رضای خداوند و خلق می باشد که همه ما باید ضمن قدرشناسی از این فرصت، حداکثر تلاش و کوشش خود را برای انجام بهینه مسئولیت خود را داشته باشیم.

دکتر سید رسول حسینی با اظهار نگرانی از وحود چاههای غیرمجاز در شهرستان و درخواست تسریع در تقاضاهای مردمی ، افزود: مجموعه آب منطقه ای در سنوات گذشته تلاش های خوبی در شهرستان آزادشهر داشته که احداث سدهای کوچک مخزنی در چند نقطه از شهرستان نمونه ای این خدمات است، که امیدواریم این رویه بهتر از قبل ادامه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات